Наукова періодика України Нова педагогічна думка


Шпичак І. 
Психологічна підготовка керівника навчального закладу до роботи в умовах соціально-економічних змін / І. Шпичак // Нова педагогічна думка. - 2014. - № 2. - С. 25-27. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npd_2014_2_8
Розглянуто сутність понять “управління” і “керівництво”. Управління як процес складається з чотирьох взаємозалежних функцій: планування, організації, мотивації та контролю. Відзначено, що сутнісною ознакою управління є вплив на систему або окремі її процеси, атрибутом керівництва є вплив на людей (спільноти). Виокремлено чотири класичні підходи до управління, представлені різними самостійними школами: школа наукового й адміністративного управління, школа людських відносин, біхевіористичний напрям, “нова” школа або кількісний підхід. Організацію подано як відкриту систему, що є сукупністю взаємозалежних елементів, таких, як люди, структури, завдання і технології, орієнтовані на досягнення цілей за умов середовища, що постійно змінюється. Деталізовано стратегічне (перспективне) планування – на обласному (регіональному) рівні, тактичне (середньострокове) планування – на районному рівні, поточне (оперативне) планування – на рівні навчального закладу. Ситуаційний підхід базується на припущенні, що придатність різних методів управління визначається ситуацією. Управління з позицій процесного підходу розглянуто як безперервну серію взаємозалежних управлінських функцій: планування, організації, мотивації та контролю.Рассмотрена сущность понятий “управление” и “руководство”. Управление как процесс состоит из четырех взаимосвязанных функций: планирования, организации, мотивации и контроля. Отмечено, что сущностным признаком управления является воздействие на систему или отдельные ее процессы, атрибутом руководства влияние на людей (сообщества). Выделены четыре классические подходы к управлению, представленные различными самостоятельными школами: школа научного и административного управления, школа человеческих отношений, бихевиористическое направление, “Новая” школа или количественный подход. Организация представлена как открытую систему, которая является совокупностью взаимосвязанных элементов, таких, как люди, структуры, задачи и технологии, ориентированные на достижение целей в условиях постоянно меняющейся среды. Детализированы уровни планирования: стратегическое (перспективное) планирование – на областном (региональном) уровне, тактическое (среднесрочное) планирование – на районном уровне, текущее (оперативное) планирование – на уровне учебного заведения. Ситуационный подход базируется на предположении, что пригодность различных методов управления определяется ситуацией. Управление с позиций процессного подхода рассмотрено как непрерывная серия взаимосвязанных управленческих функций: планирование, организация, мотивация и контроль.The essence of concepts of "control" and "leadership". Management as a process consists of four interrelated functions: planning, organization, motivation and control. It is noted that the essential feature of the control is the impact on the system or its individual processes, attribute management influence on people (community).
  Повний текст PDF - 283.311 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Шпичак І.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Шпичак І. Психологічна підготовка керівника навчального закладу до роботи в умовах соціально-економічних змін / І. Шпичак // Нова педагогічна думка. - 2014. - № 2. - С. 25-27. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npd_2014_2_8.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Шпичак Інна Петрівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського