Наукова періодика України Нова педагогічна думка


Щоголєва Л. 
Стратегічне управління освітнім закладом як соціальною системою / Л. Щоголєва, В. Вознюк // Нова педагогічна думка. - 2014. - № 2. - С. 237-240. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npd_2014_2_70
На підставі узагальнення вітчизняних наукових джерел з дослідження проблеми стратегічного управління школою як відкритою організацією сформульовано основні вимоги до закладів середньої освіти як освітніх організацій: відкритість систем, у діяльності яких постійно враховуються зміни, що відбуваються в соціальному середовищі; адаптація до нових тенденцій у суспільному розвитку, створення нових моделей освітніх організацій, управлінськіх та освітніх моделей; розробка нових освітніх та інформаційних технологій; стратегічне мислення та бачення майбутнього; функціонування на засадах гуманістичного менеджменту. Розглянуто стратегічний менеджмент (управління) як трикомпоненту систему: стратегія, відповідна структура управління, зорієнтована на впровадження стратегії; організаційна культура. Апробовано розроблену на кафедрі управлінської діяльності Волинського ІППО модель формування професійної компетентності керівника навчального закладу. Зазначено актуальність розробки таких спецкурсів для слухачів курсів підвищення кваліфікації, як: “Стратегічне управління навчальним закладом”, “Формування іміджу навчального закладу”, “Маркетинг освітніх послуг як особливий вид ринкової діяльності”, “Формування корпоративної культури навчального закладу”. Виділено психолого-педагогічні заходи, які застосовують для формування практичних умінь і навичок у міжкурсовий період: STEP-аналіз, SWOT-аналіз, планування дій за допомогою SMART-методики тощо.Сформулированы основные требования к управлению средними образовательными учреждениями как организациями: открытость систем, в деятельности которых постоянно учитываются изменения, происходящие в социальной среде; адаптация к новым тенденциям в общественном развитии; создание новых моделей образовательных организаций, управленческих и образовательных моделей; разработка новых образовательных и информационных технологий; стратегическое мышление и видение будущего; функционирование на принципах гуманистического менеджмента. Рассмотрен стратегический менеджмент (управление) как трехкомпонентная система: стратегия, соответствующая структура управления, ориентированная на внедрение стратегии; организационная культура. Апробирована разработанная на кафедре управленческой деятельности Волынского ИППО модель формирования профессиональной компетентности руководителя учебного заведения. Отмечена актуальность разработки таких спецкурсов для слушателей курсов повышения квалификации, как: “Стратегическое управление учебным заведением”, “Формирование имиджа учебного заведения”, “Маркетинг образовательных услуг как особый вид рыночной деятельности”, “Формирование корпоративной культуры учебного заведения”. Выделены психолого-педагогические мероприятия, применяемые для формирования практических умений и навыков в межкурсовой период: STEP-анализ, SWOT-анализ, планирование действий с помощью SMART-методики и т.п.The features of the organization as an open system; the characteristics of the modern school as a social system; the basic requirements for training organizations as open systems are investigated in this article. The several aspects of strategic management of the school as an open organization from the standpoint of elementary and procedural approaches are considered. There are given definitions of such phenomena as strategy, governance structure, organizational culture, determined the stages of management.
  Повний текст PDF - 365.055 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Щоголєва Л.
  • Вознюк В.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Щоголєва Л. Стратегічне управління освітнім закладом як соціальною системою / Л. Щоголєва, В. Вознюк // Нова педагогічна думка. - 2014. - № 2. - С. 237-240. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npd_2014_2_70.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Вознюк Вікторія Вікторівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського