Наукова періодика України Нова педагогічна думка


Турчик І. 
Соціально-психологічний клімат як елемент корпоративної культури навчального закладу / І. Турчик, Л. Щоголєва // Нова педагогічна думка. - 2014. - № 2. - С. 227-231. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npd_2014_2_67
Охарактеризовано методичні підходи до визначення типології та складових корпоративної культури в контексті ефективного управління учасниками педагогічної взаємодії та підвищення ефективності діяльності навчального закладу. Уточнено зміст понять “корпоративна культура навчального закладу” та “соціально-психологічний клімат”. Виділено три рівні корпоративної культури: поверхневий (зовнішній) рівень – це корпоративна символіка, логотип, буклети, прапор, гімн, особлива архітектура будівлі; підповерхневий (базовий) рівень – об’єднує цінності і норми, свідомо зафіксовані у документах навчального закладу; глибинний (внутрішній) рівень – базові припущення, які виникають у педагогічних працівників навчального закладу на підставі особистих припущень та приймаються за істину. Визначено компоненти корпоративної культури навчального закладу. Названо основні аспекти формування соціально-психологічного клімату на етапі формування корпоративної культури: корекційно-регулювальний, коли керівник доводить мету і завдання до колективу та кожного виконавця; комунікативний – для налагодження сприятливих, із точки зору мети управління, міжособистісних стосунків і спілкування; мотиваційний, коли наявність або відсутність сприятливого соціально-психологічного клімату може бути джерелом позитивної мотивації. Сформовано дві групи факторів впливу на формування соціально-психологічного клімату: фактори макро- та мікросередовища. Охарактеризованы методические подходы к определению типологии и составляющих корпоративной культуры в контексте эффективного управления участниками педагогического взаимодействия и повышения эффективности деятельности учебного заведения. Уточнено содержание понятий ”корпоративная культура учебного заведения” и “социально-психологический климат”. Выделены три уровня корпоративной культуры: поверхностный уровень – корпоративная символика, логотип, буклеты, флаг, гимн, особая архитектура здания; подповерхностный уровень – объединяет ценности и нормы; глубинный уровень – базовые предположения, возникающие в педагогических работников учебного заведения на основании личных предположений, которые принимаются за истину. Определены компоненты корпоративной культуры учебного заведения. Названы основные аспекты формирования социально-психологического климата на этапе формирования корпоративной культуры: коррекционно-регулирующий, когда руководитель доводит цели и задачи коллективу и каждому исполнителю; коммуникативный – для налаживания благоприятных, с точки зрения цели управления, межличностных отношений и общения; мотивационный, когда наличие или отсутствие благоприятного социально-психологического климата может быть источником положительной мотивации. Сформированы две группы факторов влияния на формирование социально-психологического климата: факторы макро- и микросреды. The definitions of the concepts "corporate culture", "social and psychological climate" are investigated in the article. The economic content of the category "corporate culture of educational institution" is specified, its components are defined. Authors proved theoretically and developed methodical approaches to definition of typology of corporate culture for effective management the participants of pedagogical interaction and increase the efficiency of activity of educational institution.
  Повний текст PDF - 615.927 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Турчик І.
  • Щоголєва Л.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Турчик І. Соціально-психологічний клімат як елемент корпоративної культури навчального закладу / І. Турчик, Л. Щоголєва // Нова педагогічна думка. - 2014. - № 2. - С. 227-231. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npd_2014_2_67.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського