Наукова періодика України Нова педагогічна думка


Олійник І. 
Педагогічна технологія розвитку готовності вчителя до формування навчально-пізнавальної компетентності молодших школярів / І. Олійник // Нова педагогічна думка. - 2014. - № 2. - С. 201-205. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npd_2014_2_60
Обгрунтувано технологію розвитку готовності вчителя до формування навчально-пізнавальної компетентності молодших школярів у післядипломній педагогічній освіті. Викладено та охарактеризовано компоненти технології розвитку готовності вчителів початкових класів до формування навчально-пізнавальної компетентності школярів: цільовий, мотиваційний, процесуально-змістовий, результативно-коригувальний. Окреслено зміст, форми, методи та засоби удосконалення готовності вчителя до формування навчально-пізнавальної компетентності: усвідомлення значимості завдання, конструювання педагогічних ситуацій мотивації навчальної діяльності молодших школярів, усвідомлення вчителем навчально-педагогічних цілей власного учіння, планування досягнення мети (визначення послідовності дій, застосування засобів та методів), реалізація плану вирішення навчально-педагогічного завдання, самоконтроль процесу та результату розв’язання завдання, самооцінка та рефлексія власної навчальної діяльності та методів їх організації в навчальній діяльності дітей, усвідомлення емоційно-ціннісних відносин в навчальній діяльності. Встановлено доцільність застосування під час вивчення спецкурсу “Формування навчально-пізнавальної компетентності” продуктивних пошукових, проблемних методів навчання та методів, що стимулюють активність слухачів. Обоснована технология развития готовности учителя к формированию учебно-познавательной компетентности младших школьников в последипломном педагогическом образовании. Изложены и охарактеризованы компоненты технологии развития готовности учителей начальных классов к формированию учебно-познавательной компетентности школьников: целевой, мотивационный, процессуально-содержательный, результативно-корректирующий. Определены содержание, формы, методы и средства совершенствования готовности учителя к формированию учебно-познавательной компетентности, в частности: осознание значимости задачи, конструирование педагогических ситуаций мотивации учебной деятельности младших школьников, осознание учителем учебно-педагогических целей собственного учения, планирование достижения цели (определение последовательности действий, применения средств и методов), реализация плана решения учебно-педагогической задачи, самоконтроль процесса и результата решения задачи; самооценка и рефлексия собственной учебной деятельности и методов их организации в учебной деятельности детей, осознание эмоционально-ценностных отношений в учебной деятельности. Установлена целесообразность применения при изучении спецкурса “Формирование учебно-познавательной компетентности” продуктивных поисковых, проблемных методов обучения и методов, стимулирующих активность слушателей. In the article the technology readiness of teachers to the formation of educational and cognitive competence of younger students in postgraduate teacher education. educational technology, commitment to the formation of educational-cognitive competencies of young pupils, structure, components.
  Повний текст PDF - 447.279 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Олійник І.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Олійник І. Педагогічна технологія розвитку готовності вчителя до формування навчально-пізнавальної компетентності молодших школярів / І. Олійник // Нова педагогічна думка. - 2014. - № 2. - С. 201-205. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npd_2014_2_60.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Олійник Ірина Вікторівна (педагогічні науки)
  • Олійник Ірина Миколаївна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського