Саєнко Н. 
Забезпечення художньо-естетичного розвитку студентів вищих технічних навчальних закладів / Н. Саєнко // Нова педагогічна думка. - 2014. - № 2. - С. 102-105. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npd_2014_2_32
Визначено місце художньо-естетичної культури у процесі підготовки студентів ВТНЗ. Окреслено засоби її забезпечення, особливості мистецтва як одного зі способів пізнання життя. Досліджено ступінь значимості таких функцій мистецтва: розширення кругозору і знань про навколишній світ, усвідомлення значення життя і свого місця в ньому; рівень естетичного смаку; спонукання до творчості. Констатовано, що для значної кількості студентів мистецтво розширює кругозір (31 % з 371-го, які брали участь у дослідженні); є джерелом насолоди і радості (22 %); засобом розваги і відволікає від турбот повсякденного життя (21 % і 19 % відповідно); виховує естетичний смак (7 %). Визначено пріоритетні напрями художньо-естетичного розвитку студентів ВТНЗ: вивчення нормативних дисциплін та дисциплін за вибором із циклу соціально-гуманітарної підготовки; засвоєння спеціально розробленого інтегрованого курсу, що включає такі розділи, як: “Література”, “Музика”, “Живопис”, “Кінематограф”, “Театр’ та ін.; організація позааудиторної діяльності, стимулювання студентів до самоосвіти. Розкрито особливості впливу мистецтва, музики, художньої літератури на формування світогляду та смаків молодого покоління.Определено место художественно-эстетической культуры в процессе подготовки студентов ВТУЗ. Определены средства ее обеспечения, особенности искусства как одного из способов познания жизни. Исследована степень значимости таких функций искусства: расширение кругозора и знаний об окружающем мире, осознание смысла жизни и своего места в нем; уровень эстетического вкуса; побуждение к творчеству. Констатировано, что для значительного количества студентов искусство расширяет кругозор (31 % из 371-го, которые принимали участие в исследовании); является источником наслаждения и радости (22 %); средством развлечения и отвлекает от забот повседневной жизни (21 % и 19 % соответственно); воспитывает эстетический вкус (7 %). Определены приоритетные направления художественно-эстетического развития студентов ВТУЗ: изучение нормативных дисциплин и дисциплин по выбору из цикла социально-гуманитарной подготовки; усвоение специально разработанного интегрированного курса, включающего такие разделы, как: “Литература”, “Музыка’, “Живопись”, “Кинематограф”, “Театр” и др .; организация внеаудиторной деятельности, стимулирование студентов к самообразованию. Раскрыты особенности влияния искусства, музыки, художественной литературы на формирование мировоззрения и вкусов молодого поколения. In the article the place of artistic culture in the process of the technical university students’ training is determined. Such components of artistic culture as arts, music, literature are considered. Peculiarities of their influence on formation of the students’ outlook and aesthetic tastes are revealed. The ways of development of the future specialists’ artistic culture are specified.
  Повний текст PDF - 377.46 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Саєнко Н.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Саєнко Н. Забезпечення художньо-естетичного розвитку студентів вищих технічних навчальних закладів / Н. Саєнко // Нова педагогічна думка. - 2014. - № 2. - С. 102-105. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npd_2014_2_32.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Саєнко Наталія Віталіївна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського