Наукова періодика України Нова педагогічна думка


Айзенбарт М. 
Ігрова діяльність у процесі формування соціально-комунікативних здібностей старших дошкільників крізь призму поглядів В. О. Сухомлинського / М. Айзенбарт // Нова педагогічна думка. - 2014. - № 2. - С. 64-67. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npd_2014_2_20
Викладено концептуальні положення В. О. Сухомлинського щодо значення ігрової діяльності в процесі соціалізації дошкільників. Підкреслено, що ігрова діяльність має багатогранний вплив на психічний розвиток дитини, допомагає задовольнити дитячу допитливість та залучити до активного пізнання довколишнього світу. Зауважено вплив дошкільного періоду на процес засвоєння суспільного досвіду. Зазначено, що розвиток дитини проходить під впливом вражень від навколишнього світу, від спостережень над життям й діяльністю дорослих. Недаремно дитячу гру вважають дзеркалом суспільства. Виокремлено етапи розвитку ігрової діяльності: процес гри полягає у реалізації поставленої мети; діти старшого дошкільного віку складають план; разом обирають засоби його здійснення. Визначено особливості проведення гри дітей цієї категорії: мета стає складнішою, а план чіткішим. Таким чином, гра переходить у суспільну роботу. При цьому дитина старшого дошкільного віку готується до майбутньої дорослої діяльності, уявно оволодіває професією, переборює свою природну обмеженість, недосконалість. Гра старших дошкільників віддзеркалює їхні переживання та ставлення до життя, стає способом пізнання реальності та моделювання взаємин із оточенням. Наведено класифікацію ігор за сюжетом, комунікативними навичками: розмовні ігри, жеребкування та лічилки, мирилки, словесні ігри, казки. Констатовано, що необхідною умовою формування соціально активної особистості є вміння дитини старшого дошкільного віку взаємодіяти з людьми, які її оточують. Изложены концептуальные положения В. А. Сухомлинского относительно значения игровой деятельности в процессе социализации дошкольников. Подчеркнуто, что игровая деятельность имеет многогранное влияние на психическое развитие ребенка, помогает удовлетворить детскую любознательность и привлечь к активному познанию окружающего мира. Отмечено влияние дошкольного периода на процесс усвоения общественного опыта. Указано, что развитие ребенка проходит под влиянием впечатлений от окружающего мира, от наблюдений над жизнью и деятельностью взрослых. Недаром детскую игру считают зеркалом общества. Выделены этапы развития игровой деятельности: процесс игры заключается в реализации поставленной цели; дети старшего дошкольного возраста составляют план; вместе выбирают средства его осуществления. Определены особенности проведения игры детей этой категории: цель становится сложнее, а план четким. Таким образом, игра переходит в общественную работу. При этом ребенок старшего дошкольного возраста готовится к будущей взрослой деятельности, мысленно овладевает профессией, преодолевает свою естественную ограниченность, несовершенство. Игра старших дошкольников отражает их переживания и отношения к жизни, становится способом познания реальности и моделирования взаимоотношений с окружением.V. A. Sukhomlinsky’s educational legacy in the context of modern pre-school educationis regarded in the article as well as the ways of implementing the of the researcher’s educational views on the development of social and communicative skills of senior preschool children are singled out and; the importance of role play in the development of preschool children communicative skills is also emphasized.
  Повний текст PDF - 402.461 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Айзенбарт М.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Айзенбарт М. Ігрова діяльність у процесі формування соціально-комунікативних здібностей старших дошкільників крізь призму поглядів В. О. Сухомлинського / М. Айзенбарт // Нова педагогічна думка. - 2014. - № 2. - С. 64-67. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npd_2014_2_20.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Айзенбарт Мар'яна Михайлівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського