Михасюк Т. 
Цінності українських традицій у національно-мовному вихованні молодшого школяра / Т. Михасюк // Нова педагогічна думка. - 2014. - № 1. - С. 187-192. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npd_2014_1_60
Розкрито цінності українських традицій (родинних, трудових, календарно-обрядових тощо), визначено їх роль у національно-мовному вихованні молодших школярів. Зазначено, що виховний потенціал народних традицій невичерпний і цілком відповідає меті та завданням сучасного виховання, що зумовлює їх широке використання в навчально-виховному процесі школи. Підкреслено важливий фактор організації народознавчих свят у школі – проведення їх за методикою підготовки колективних творчих справ, що формує комунікативні уміння школярів. Відповідно до календарної сезонності описано масові практичні форми роботи з молодшими школярами – свято Осені з елементами обряду обжинків, родинні свята, Андріївські вечорниці, різдвяний вертеп, свято Маланки, зустрічі птахів, Великодня тощо. Зроблено висновок, що ознайомлення молодших школярів із народними традиціями, звичаями, обрядами, святами в процесі навчально-виховної народознавчої роботи, дієва участь у проведенні – один з найважливіших шляхів опанування їх ціннісного, виховного, мовного потенціалу, збагачення мовного досвіду учнів народознавчою лексикою та народознавчими знаннями.Раскрыты ценности украинских традиций (семейных, трудовых, календарно-обрядовых и др.), определена их роль в национально-языковом воспитании младших школьников. Указано, что воспитательный потенциал народных традиций неисчерпаемый и вполне соответствует цели и задачам современного воспитания, что обусловливает их широкое использование в учебно-воспитательном процессе школы. Подчеркнут важный фактор организации народоведческих праздников в школе – проведение их по методике подготовки коллективных творческих мероприятий, что формирует коммуникативные умения школьников. Согласно календарной сезонности описаны массовые практические формы работы с младшими школьниками – праздник Осени с элементами обряда жатвы, семейные праздники, Андреевские вечерницы, рождественский вертеп, праздник Маланки, встречи птиц, Пасхи и другие. Сделан вывод о том, что ознакомление младших школьников с народными традициями, обычаями, обрядами, праздниками в процессе учебно-воспитательной народоведческой работы, действенное участие в их проведении является одним из важнейших путей освоения их ценностного, воспитательного, языкового потенциала, обогащением языкового опыта учащихся народоведческой лексикой и народоведческими знаниями. Reveals the value of Ukrainian traditions (family, work, calendar ceremonial, etc.), defined their role in the national language education in primary schools. Pointed out that the educational potential of the folk traditions inexhaustible and is consistent with the goals and objectives of modern education, which accounts for their widespread use in the educational process of the school. It’s emphasized the important factor of the organization ethnology holidays in school – holding them by the method of preparation of collective creative activities that generates communicative skills of students. According to the calendar seasonality described massive practical ways of working with younger students – autumn festival with elements of the ritual of the harvest, family holidays, St. Andrew holidays, nativity scene, holiday Malanki, meeting birds, Easter and others. It is concluded that the introduction of younger schoolboys with national traditions, customs, rituals, holidays in the educational work of ethnology, effective participation in their implementation is one of the most important ways to develop their valuable, educational, linguistic capabilities, enriching the experience of language learner’s ethnology vocabulary and knowledge of ethnology.
  Повний текст PDF - 320.714 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Михасюк Т.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Михасюк Т. Цінності українських традицій у національно-мовному вихованні молодшого школяра / Т. Михасюк // Нова педагогічна думка. - 2014. - № 1. - С. 187-192. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npd_2014_1_60.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Михасюк Тетяна Володимирівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського