Наукова періодика України Нова педагогічна думка


Лютко О. 
Толерантність як імператив сучасного виховного процесу / О. Лютко // Нова педагогічна думка. - 2014. - № 1. - С. 184-187. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npd_2014_1_59
Обгрунтовано необхідність втілення ідеї толерантності як важливої соціальної цінності у педагогічно-виховному процесі. На основі аналізу різних підходів до розуміння толерантності останню розглянуто як важливу соціальну цінність, норму соціального життя, принцип людських взаємовідносин і поведінки, особисту якість. Наголошено, що педагогіка толерантності передбачає вміння краще розуміти себе та інших людей, вступати з ними в контакт, взаємодіяти без примусу, виявляти повагу й довіру. Для цього важливо сприймати дитину не критично, а з оптимізмом, вірою в її природні можливості, успіхи. Підкреслено, що у природі самої людини закладено основи толерантного відношення до оточуючих, і головним завданням педагога є виявлення цих основ, їх розвиток, удосконалення та розвиток критичного мислення. Зроблено висновок, що історичний досвід та реалії сьогодення доводять, що толерантність породжується нагальною потребою в ній і слугує важливим морально-практичним орієнтиром принципів інтеграції культурно-історичного досвіду в єдину систему цінностей.Обоснована необходимость воплощения идеи толерантности как важной социальной ценности в педагогически-воспитательном процессе. На основе анализа различных подходов к пониманию толерантности последняя рассмотрена как важная социальная ценность, норма социальной жизни, принцип человеческих взаимоотношений и поведения, личное качество. Отмечено, что педагогика толерантности предполагает умение лучше понимать себя и других людей, вступать с ними в контакт, взаимодействовать без принуждения, проявлять уважение и доверие. Для этого важно воспринимать ребенка не критично, а с оптимизмом, верой в его природные возможности, успехи. Подчеркнуто, что в природе самого человека заложены основы толерантного отношения к окружающим, и главной задачей педагога является выявление этих основ, их развитие, совершенствование и развитие критического мышления ребенка. Сделан вывод о том, что исторический опыт и реалии доказывают, что толерантность порождается насущной потребностью в ней и служит важным морально-практическим ориентиром принципов интеграции культурно-исторического опыта в единую систему ценностей. The necessity of realization of the idea of tolerance as an important social value in the pedagogical-educational process. On the basis of analysis of the various approaches to understanding tolerance, the latter is considered as an important social value, norms of social life, the principle of human relationships and behavior, personal quality. Noted that the pedagogy of tolerance requires the ability to better understand themselves and others, to enter into contact with them, interact without coercion, to show respect and trust. To do this, it is important to perceive the child is not critical, and with optimism, faith in his natural potential, the successes. Emphasized that the nature of man himself laid the foundations of a tolerant attitude towards others, and the main task of the teacher is to identify these principles, their development, improvement and development of critical thinking in the child. It is concluded that the historical experience and the reality show that tolerance is generated by an urgent need for it, and serves as an important moral and practical guideline principles of integration of cultural and historical experience into a single system of values.
  Повний текст PDF - 283.242 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Лютко О.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Лютко О. Толерантність як імператив сучасного виховного процесу / О. Лютко // Нова педагогічна думка. - 2014. - № 1. - С. 184-187. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npd_2014_1_59.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського