Наукова періодика України Нова педагогічна думка


Скрипник С. 
Фундаментальність формування ціннісного ставлення до природи в учнів старших класів / С. Скрипник // Нова педагогічна думка. - 2014. - № 1. - С. 88-90. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npd_2014_1_27
Охарактеризовано ціннісне ставлення до природи в учнів старших класів у фундаментальній освіті. Ціннісне ставлення до природи висвітлено як особистісно усвідомлену систему знань, умінь, навичок, що має особистісний смисл і суб’єктивний досвід. За допомогою узагальнення результатів аналізу психолого-педагогічної літератури висвітлено ціннісне ставлення до довкілля як основи екологічної культури, найважливішої характеристики особистості старшокласників, як цілісну систему індивідуальних, вибіркових, свідомих зв’язків із природними об’єктами. Наголошено, що процес формування ціннісного ставлення до природи в учнів старших класів грунтується на міжпредметних знаннях і сукупно є основою фундаменталізації освіти. З’ясовано, що у сучасному світі спостерігається нова парадигма взаємодії людини з довкіллям – парадигма спілкування, ідеї рівного партнерства у взаємозв’язку біосфери та інтелектуальної сфери – ноосфери. Підкреслено, що перехід до ноосфери – ідеальний варіант майбутнього, в основі якого лежить гармонізація відносин між біосферою та господарською діяльністю людини.Охарактеризовано ценностное отношение к природе у учащихся старших классов в фундаментальном образовании. Ценностное отношение к природе освещено как личностно осознанная система знаний, умений, навыков, имеющая личностный смысл и субъективный опыт. Посредством обобщения результатов анализа психолого-педагогической литературы освещено ценностное отношение к окружающей среде как основа экологической культуры и важнейшей характеристики личности старшеклассников, как целостная система индивидуальных, избирательных, сознательных связей с природными объектами. Отмечено, что процесс формирования ценностного отношения к природе у учащихся старших классов основывается на межпредметных знаниях и совокупно является основой фундаментализации образования. Выяснено, что в современном мире наблюдается новая парадигма взаимодействия человека с окружающей средой – парадигма общения, идеи равного партнерства во взаимосвязи биосферы и интеллектуальной сферы – ноосферы. Подчеркнуто, что переход к ноосфере – идеальный вариант будущего, в основе которого лежит гармонизация отношений между биосферой и хозяйственной деятельностью человека.Characterized valuable attitude to nature in high school students in the fundamental education. Value attitude to nature lit as personally conscious system of knowledge and skills that has personal meaning and subjective experience. By summarizing the results of the analysis of psychological and educational literature lit value attitude to the environment as the basis of environmental culture and the most important personality characteristics of high school students, as a whole system of individual, selective, conscious connection with natural objects. It is noted that the formation of values in relation to the nature of high school students based on interdisciplinary knowledge and collectively, is the basis of fundamental nature of education. It was found that in the modern world there is a new paradigm of human interaction with the environment – the paradigm of communication, the idea of equal partnership in the relationship of the biosphere and intellectual spheres – the noosphere. It’s emphasized that the transition to the noosphere – the ideal of the future, based on the harmonization of relations between the biosphere, and human activities.
  Повний текст PDF - 270.985 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Скрипник С.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Скрипник С. Фундаментальність формування ціннісного ставлення до природи в учнів старших класів / С. Скрипник // Нова педагогічна думка. - 2014. - № 1. - С. 88-90. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npd_2014_1_27.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Скрипник Сергій Васильович (педагогічні науки)
  • Скрипник Світлана Валентинівна (економічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського