Наукова періодика України Нова педагогічна думка


Биркун Л. 
Сучасні тенденції розуміння змісту іншомовної лінгвістичної компетентності / Л. Биркун, Н. Кузло // Нова педагогічна думка. - 2014. - № 1. - С. 60-64. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npd_2014_1_19
Подано компонентний склад визначень іншомовної лінгвістичної компетенції, окреслено сучасні тенденції розуміння її змісту. За допомогою аналізу вітчизняних та закордонних наукових джерел проаналізовано та порівняно визначення іншомовної лінгвістичної компетенції у широкому та вузькому значеннях, а також з погляду наявності навичок і вмінь. Зазначено, що у визначеннях наявних наукових джерел простежується тенденція не лише до розширення змісту іншомовної лінгвістичної компетенції, а й до акцентування уваги на аналітико-синтетичній здатності здійснювати когнітивні дії та формулювати комунікативні інтенції в міжкультурному контексті. Зроблено висновок, що така лінгвістична компетенція як компонент міжкультурної комунікативної компетенції розглядається як у вузькому, так і в широкому значеннях. Зміст і структура іншомовної лінгвістичної компетенції варіюється залежно від вказівок на наявність і специфіку в ній знань, навичок, умінь та інших суттєвих концептуальних змістово-структурних факторів.Представлен компонентный состав определений иноязычной лингвистической компетенции, а также современные тенденции понимания ее содержания. С помощью анализа отечественных и зарубежных научных источников проанализированы и сравнены определения иноязычной лингвистической компетенции в широком и узком значениях, а также с точки зрения наличия навыков и умений. Указано, что в определениях имеющихся научных источников прослеживается тенденция не только к расширению содержания иноязычной лингвистической компетенции, но и к акцентированию внимания на аналитико-синтетической способности осуществлять когнитивные действия и формулировать коммуникативные интенции в межкультурном контексте. Сделан вывод о том, что лингвистическая компетенция в качестве компонента межкультурной коммуникативной компетенции рассматривается как в узком, так и в широком смыслах. Содержание и структура иноязычной лингвистической компетенции варьируется в зависимости от указаний на наличие и специфику в ней знаний, навыков, умений и других существенных концептуальных содержательно-структурных факторов.Presents the component structure definitions of foreign language linguistic competence, as well as current trends to understand its content. By analyzing the domestic and foreign scientific sources are analyzed and compared to determine the foreign language linguistic competence in a broad and narrow sense, but also in terms of the availability of skills. Pointed out that in the definitions of existing scientific literature there is a tendency not only to expand the content of the foreign language linguistic competence, but also to focus on the analytic-synthetic ability to perform cognitive actions and formulate communicative intentions in an intercultural context. It is concluded that the linguistic competence as a component of intercultural communicative competence is seen as a narrow and a broad sense. The content and structure of foreign language linguistic competence varies depending on the indication of the presence and specificity of her knowledge, skills, abilities, and other significant conceptual content-structural factors.
  Повний текст PDF - 318.047 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Биркун Л.
  • Кузло Н.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Биркун Л. Сучасні тенденції розуміння змісту іншомовної лінгвістичної компетентності / Л. Биркун, Н. Кузло // Нова педагогічна думка. - 2014. - № 1. - С. 60-64. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npd_2014_1_19.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського