Наукова періодика України Наука і освіта


Гімаєва Ю. А. 
Креативність і мотивація особистості й взаємозв’язок між ними як основа творчої діяльності у графічних дизайнерів та маркетологів / Ю. А. Гімаєва, В. С. Никифорова // Наука і освіта. - 2015. - № 1. - С. 13-20. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2015_1_5
Досліджено фактори творчої професійної діяльності графічних дизайнерів та маркетологів – зв’язку невербальної й вербальної креативності з мотивацією досягнення й елементами мотиваційної структури особистості. На основі результатів експерименту визначено, що у графічних дизайнерів невербальну креативність представлено на високому рівні, вербальну – на середньому рівні, у маркетологів – на низькому рівні. У графічних дизайнерів домінує мотивація досягнення успіху, у маркетологів – мотивація уникнення невдач. У мотиваційному профілі графічних дизайнерів найбільш значущими названо мотиви творчої діяльності й загальної активності, у маркетологів – мотиви соціальної корисності й спілкування. З’ясовано, що у графічних дизайнерів та маркетологів креативність та складові мотиваційної сфери пов’язано специфічним чином. У структурі мотиваційної сфери домінуючим мотивом є творчість, друге місце за значущістю належить мотиву загальної активності, третє – мотиву підтримки життєзабезпечення. Найменш значущим для графічних дизайнерів є мотив суспільної корисності. У маркетологів домінує мотив соціальної корисності, друге місце за значущістю посідає мотив спілкування, третє – мотив підтримки життєзабезпечення. Мотив творчої діяльності для маркетологів є найменш значущим. Загальножиттєва й робоча мотиваційні орієнтації і в графічних дизайнерів, і в маркетологів виражено на середньому рівні, у графічних дизайнерів обидві орієнтації виражено однаково, тоді як у маркетологів загальножиттєву орієнтацію сформовано більшою мірою, ніж дизайнерів.Рассмотрены факторы творческой деятельности графических дизайнеров и маркетологов – связи невербальной и вербальной креативности с мотивацией достижения и элементами мотивационной структуры личности. Выявлено, что у графических дизайнеров невербальная креативность выражена на высоком уровне, вербальная – на среднем, у маркетологов – на низком уровне. У графических дизайнеров доминирует мотивация достижения успеха, у маркетологов – мотивация избегания неудач. В мотивационном профиле графических дизайнеров наиболее важными являются мотивы творческой деятельности и общей активности, у маркетологов – мотивы общественной пользы и общения. Установлено, что связь креативности и компонентов мотивационной сферы у графических дизайнеров и маркетологов имеет определенную специфику. В целом творческие способности и мотивы личности более интегрированы у графических дизайнеров.The article deals with the research of factors of graphic designers and marketing specialists’ creative activity. The features of non-verbal and verbal creativity, motivation of success achievement and failure avoidance, personality motivational profile and interconnections between them are studied. According to the data obtained, it was concluded that graphic designers’ non-verbal creativity is well-developed and of very high level; originality is its dominating component. Marketing specialists’ non-verbal creativity is at a low level. Productivity is its dominating component. Graphic designers’ verbal creativity is expressed at an average level compared to a low level among marketing specialists.
  Повний текст PDF - 482.111 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Гімаєва Ю.
  • Никифорова В.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Гімаєва Ю. А. Креативність і мотивація особистості й взаємозв’язок між ними як основа творчої діяльності у графічних дизайнерів та маркетологів / Ю. А. Гімаєва, В. С. Никифорова // Наука і освіта. - 2015. - № 1. - С. 13-20. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2015_1_5.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського