Наукова періодика України Наука і освіта


Потєхіна Ю. С. 
Характеристика психологічних детермінант педагогічної майстерності / Ю. С. Потєхіна // Наука і освіта. - 2015. - № 1. - С. 141-145. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2015_1_28
Окреслено базові тлумачення педагогічної майстерності у науковій думці та її зв'язок із суміжними поняттями. Розглянуто основні психологічні детермінанти педагогічної майстерності та доведено їх ключову значущість виділяє соціально-психологічні риси і властивості характеру педагога, до яких також відносив індивідуально-психологічні особливості: висока пізнавальна зацікавленість, любов до дітей і потреба працювати з ними; твердість характеру, витримка і самовладання; самостійність і діловитість у вирішенні життєво важливих задач. Таким чином, підводячи підсумки викладеного вище, зазначимо, що педагогічна майстерність – це високий рівень педагогічної діяльності. Зазначено, що сутність педагогічної майстерності полягає у набутих під час професіоналізації якостях особистості самого педагога, які, власне, забезпечують його успішність. Стартовими детермінантами у формуванні педагогічної майстерності названо педагогічні здібності, педагогічна спрямованість, ціннісні орієнтації, мотивація, самосвідомість, стресостійкість, індивідуально типологічні особливості.Определены базовые толкования педагогического мастерства в научной мысли и ее связь со смежными понятиями. Рассмотрены основные психологические детерминанты педагогического мастерства и доказана их ключевую значимость выделяет социально-психологические черты и свойства характера педагога, к которым также относил индивидуально-психологические особенности: высокая познавательная заинтересованность, любовь к детям и потребность работать с ними твердость характера, выдержка и самообладание; самостоятельность и деловитость в решении жизненно важных задач. Таким образом, подводя итоги вышеизложенного, отметим, что педагогическое мастерство - это высокий уровень педагогической деятельности. Указано, что сущность педагогического мастерства заключается в приобретенных во время профессионализации качествах личности самого педагога, которые, собственно, обеспечивают его успешность. Стартовыми детерминантами в формировании педагогического мастерства назван педагогические способности, педагогическая направленность, ценностные ориентации, мотивация, самосознание, стрессоустойчивость, индивидуально типологические особенности.Professionalism of a person in any field depends on the level of his/her mastery maturity. A concept "expert" (according to the dictionary of V. Dal) is considered as such a level of professionalism, when a specialist, being wellinformed and confident in the sphere of his/her business, knows and understands the personality psychology and the subject he/she teaches, as well as methods of teaching and education. This factor is important foremost for working in the field of education.
  Повний текст PDF - 225.617 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Потєхіна Ю.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Потєхіна Ю. С. Характеристика психологічних детермінант педагогічної майстерності / Ю. С. Потєхіна // Наука і освіта. - 2015. - № 1. - С. 141-145. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2015_1_28.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського