Наукова періодика України Наука і освіта


Мишко Н. М. 
Особливості ціннісно-смислової сфери майбутніх психологів, які здобувають другу вищу освіту / Н. М. Мишко // Наука і освіта. - 2015. - № 1. - С. 115-119. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2015_1_23
Розглянуто основні наукові дослідження з питань цінностей та ціннісних орієнтацій особистості. Розкрито сутнісні особливості психологічних категорій "цінності" та "ціннісні орієнтації". Проведено пілотне дослідження ціннісно-смислової сфери майбутніх психологів, які здобувають другу вищу освіту за спеціальністю "Психологія" (35 жінок і 3 чоловіків віком від 22 до 49 р.). Висвітлено погляди вітчизняних та зарубіжних дослідників щодо природи та генези ціннісно-смислової сфери особистості. Охарактеризовано основні різновиди, структурні елементи цінностей та провідні уявлення щодо функцій, які виконують ціннісні орієнтації у житті людини. Описано особливості ціннісно-смислової сфери майбутніх психологів, які здобувають другу вищу освіту. Визначено не досить високий рівень показників "локус контролю – Я" і "локус контролю – життя", що засвідчує тенденцію до планування без реального їх втілення. Середні значення мають показники "процесу" та "результату" життя, тобто респонденти сприймають своє життя як недостатньо насичене, не відчувають повного задоволення від нього. Засвідчено, що результати математико-статистичної обробки даних мають високий рівень статистичної значущості. Констатовано загальний низький рівень розвитку та недостатню сформованість ціннісних орієнтацій майбутніх психологів, які здобувають другу вищу освіту.Представлены результаты исследования ценностно-смысловой сферы будущих психологов, получающих второе высшее образование по специальности "Психология" (38 респондентов в возрасте от 22 до 49 лет). Анализ особенностей ценностной структуры будущих психологов, получающих второе высшее образование, демонстрирует высокие показатели осознанности жизни, характеризующие ответственное отношение к ней и понимание ее закономерностей. Однако, достаточно высоки показатели "локус контроля – Я" и "локус контроля – жизнь", что может свидетельствовать о тенденции к планированию без реального воплощения планов в жизнь. Средние значения имеют показатели "процесса" и "результата" жизни, то есть респонденты воспринимают свою жизнь как недостаточно насыщенную, не испытывают полного удовлетворения от нее. В целом результаты исследования свидетельствуют об общем низком уровне развития и недостаточной сформированности ценностных ориентаций будущих психологов, получающих второе высшее образование.The relevance of this study is explained by the specificity of socio-economic and political changes in our country. In this regard, a profession of psychologist becomes more and more popular in society. Therefore, the requirements for the work of psychologists are growing every day, causing the development and increasing of the number of educational institutions, where psychologists are trained. Apart from common full-time and distance studying, nowadays everyone can obtain a second university degree in Psychology, which differs only by the number of in-class learning.
  Повний текст PDF - 244.624 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Мишко Н.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Мишко Н. М. Особливості ціннісно-смислової сфери майбутніх психологів, які здобувають другу вищу освіту / Н. М. Мишко // Наука і освіта. - 2015. - № 1. - С. 115-119. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2015_1_23.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського