Наукова періодика України Наука і освіта


Дишель О. В. 
Інтелектуальні здібності спортсменів-підлітків як фактор успіху в ударних видах єдиноборств / О. В. Дишель // Наука і освіта. - 2015. - № 1. - С. 60-64. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2015_1_13
Розглянуто інтелектуальні здібності підлітків в ударних видах єдиноборств, які виступають факторами успішності у діяльності. Розкрито поняття: інтелект, інтелектуальні здібності, когнітивні процеси. Визначено вимоги до інтелектуальної підготовки спортсменів, види інтелектуальних здібностей. Виділено психофізичні особливості діяльності спортсмена-підлітка в ударних видах єдиноборств. Розроблено схему вимог до підготовки спортсмена-підлітка в ударних видах єдиноборств. Інтелект розуміється як загальна здатність до пізнання і вирішення проблем, що обумовлює успіх у будь-якій діяльності і лежить в основі інших здібностей. Зазначено, що інтелектуальні здібності поєднують у собі показники розвиненості когнітивних процесів: мислення, сприйняття, уваги, пам'яті. Визначено головні психофізичні особливості спортсмена в ударних видах єдиноборств: швидкість та сила удару, почуття дистанції, почуття часу, орієнтування у ринзі (на татамі), почуття положення тіла, почуття свободи рухів, відчуття удару. Встановлено, що інтелектуальні здібності підлітків в ударних видах єдиноборств впливають на успішність у різних видах підготовки: фізичній, психологічній, теоретичній, тактико-технічній.Рассмотрены интеллектуальные способности подростков в ударных видах единоборств, которые выступают факторами успешности в деятельности. Раскрыты понятия: интеллект, интеллектуальные способности, когнитивные процессы. Определены требования к интеллектуальной подготовке спортсменов, виды интеллектуальных способностей. Выделены психофизические особенности деятельности спортсмена-подростка в ударных видах единоборств. Разработана схема требований к подготовке спортсмена-подростка в ударных видах единоборств. Интеллект понимается как общая способность к познанию и решению проблем, обусловливает успех в любой деятельности и лежит в основе других способностей. Отмечено, что интеллектуальные способности сочетают в себе показатели развитости когнитивных процессов: мышления, восприятия, внимания, памяти. Определены главные психофизические особенности спортсмена в ударных видах единоборств: скорость и сила удара, чувство дистанции, чувство времени, ориентирование на ринге (на татами), чувство положения тела, чувство свободы движений, чувство удара. Установлено, что интеллектуальные способности подростков в ударных видах единоборств влияют на успешность в разных видах подготовки: физической, психологической, теоретической, тактико-технической.Teenage athlete’s intellectual abilities as success factor in striking martial arts were considered in the paper. The definitions of such notions as intelligence, intellectual abilities and cognitive processes were provided. The requirements to athletes’ mental training and types of their intellectual abilities were determined. The list of requirements to teenage athletes training in striking martial arts was worked out. It was noted that intellectual abilities are of great importance in the activity of teenage athletes in striking martial arts; they are considered to be as a success factor.
  Повний текст PDF - 275.477 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Дишель О.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Дишель О. В. Інтелектуальні здібності спортсменів-підлітків як фактор успіху в ударних видах єдиноборств / О. В. Дишель // Наука і освіта. - 2015. - № 1. - С. 60-64. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2015_1_13.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського