Наукова періодика України Наука і освіта


Грицук О. В. 
Емоційні стани студентів як метакогнітивне утворення / О. В. Грицук // Наука і освіта. - 2014. - № 6. - С. 30-34. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2014_6_8
Окреслено принципові відмінності двох концепцій "системогенез" і "метакогнітивізм". В основі першої – взаємовплив конструктивізму у вирішенні теоретичних та практичних проблем та резистентність до змін у сфері досліджуваної проблематики, сутність другої – в процесі планування, узгодження та регуляції пізнавальних процесів. Визначено особливості емоційної сфери особистості студентського віку. Розглянуто кореляційні зв’язок когнітивної та афективної складових психіки. Проаналізовано когнітивно-психологічні чинники теорії когнітивного дисонансу (Л. Фестінгер) та когнітивно-фізіологічною теорією емоцій (С. Шехер), простежено трансформацію негативних емоційних проявів в процесі зміни когнітивних очікувань відповідно до реально одержаних результатів – в першому випадку; взаємозв’язок фізіологічного порушення та когнітивної оцінки – в другому випадку. Підкреслено актуальність тези щодо детермінованості емоційних станів студентів внутрішніми і зовнішніми чинниками емоціогенного характеру (ситуації, які викликають певні емоції), та мнемічними репрезентаціями (відповідність події певному досвіду людини). Викладено наступні етапи психологічної техніки: відстеження своїх негативних думок, вміння розпізнавати взаємозв’язки між думками, емоціями і поведінкою, аналіз фактів, що спростовують або підтверджують певні уявлення, ідентифікація і модифікація дисфункціональних переконань.Определены принципиальные различия двух концепций "системогенезис" и "метакогнитивизм". В основе первой – взаимовлияние конструктивизма в решении теоретических и практических проблем и резистентность к изменениям в сфере исследованой проблематики, сущность второй - в процессе планирования, согласования и регуляции познавательных процессов. Определены особенности эмоциональной сферы личности студенческого возраста. Рассмотрены корреляционные связи когнитивной и аффективной сторон психики. Проанализированы когнитивно-психологические факторы теории когнитивного диссонанса (Л. Фестингер) и когнитивно-физиологической теории эмоций (С. Шехер), прослежена трансформация негативных эмоциональных проявлений в процессе изменения когнитивных ожиданий в соответствии с реально полученными результатами - в первом случае; взаимосвязь физиологического возбуждения и когнитивной оценки – во втором случае. Подчеркнута актуальность тезиса о детерминированности эмоциональных состояний студентов внутренними и внешними факторами эмоциогенного характера (ситуации, которые вызывают определенные эмоции) и мнемическими репрезентациями (соответствие события определенному опыту человека). Изложены следующие этапы четырехэтапной психологической техники: отслеживание своих негативных мыслей; умение распознавать взаимосвязи между мыслями, эмоциями и поведением; анализ фактов, опровергающих или подтверждающих определенные представления; идентификация и модификация дисфункциональных убеждений.The article is aimed at investigating the peculiarities of student’s emotional states students as objective cognitive formation by means of determining the emotional peculiarities of a person of student age, the development of emotional states, the connection between cognitive and affective sides of psych. It is know than student age is characterized by the great differentiation of emotional response and the means of expressing emotional states, as well as increasing the level of self-control and self-regulation. Youth’s state of mind is becoming more stable and deliberate, than that of teenager’s. Thus, emotions are of great importance in student’s activity, especially in difficult periods of their lives. The origin and development of student’s emotional state can be caused by another emotional state experienced before. As a result, one care observe second-order mental state or metaemotional state.
  Повний текст PDF - 522.702 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Грицук О.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Грицук О. В. Емоційні стани студентів як метакогнітивне утворення / О. В. Грицук // Наука і освіта. - 2014. - № 6. - С. 30-34. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2014_6_8.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Грицук Оксана Вікторівна (психологічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського