Наукова періодика України Наука і освіта


Тичина І. М. 
Особливості повторного професійного вибору випускників вишів залежно від рівня саморегуляції особистості / І. М. Тичина // Наука і освіта. - 2014. - № 5. - С. 202-206. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2014_5_38
Проаналізовано особливості рефлексії розвитку професійних здібностей випускників ВНЗ на ситуаційно-ціннісному та суб’єктно-ціннісному рівнях регуляції професійної переорієнтації. Виявлено, що однією із суттєвих відмінностей цих рівнів є усвідомлення випускниками із суб’єктно-ціннісним рівнем регуляції творчих здібностей як внутрішніх регуляційних ресурсів саморозвитку у процесі зміни професії. Показано, що оптимальний повторний вибір професії характеризується узгодженістю регуляторних вимог професійної діяльності з особливостями саморегуляції випускників ВНЗ.Проанализированы особенности рефлексии развития профессиональных способностей выпускников ВУЗ с ситуационно-ценностным и субъектно-ценностным уровнями регуляции профессиональной переориентации. Выявлено, что одним из существенных отличий этих уровней является осознание выпускниками с субъектно-ценностным уровнем регуляции творческих способностей как внутренних регуляционных ресурсов саморазвития в процессе изменения профессии. Показано, что оптимальный повторный выбор профессии характеризируется согласованностью регуляционных требований профессиональной деятельности с особенностями саморегуляции выпускников ВУЗ.The article is devoted to the topical problem of formation of social experience of behaviour without conflicts of professional lyceum students. The state of the problem under research is cleared up, the essences of the key research notions are specified. The main causes of conflict arising in professional lyceums are revealed. The contents, criteria, indices are developed and the levels of formation of social experience of behaviour without conflicts rized.Social and pedagogical conditions of social experience without conflict behavior of professional lyceum students were proved and tested experimentally: solidarity of educational and labour group of students in different types of so-cially important vital activity; intensification of constructive social and pedagogical interaction of teachers and students in prevention and overcoming of conflict forms of their behaviour in curricular and extra-curricular time; improvement of social and pedagogical activity in a hostel on the basis of individual and differential preventive work with stu-dents.The criteria (cognitive, emotionally and value, behavioral and normative), indexes and levels (optimal, standar-dized, situational, spontaneous) of social experience formation of without conflicts behaviour of professional lyceum students were identified.
  Повний текст PDF - 420.111 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Тичина І.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Тичина І. М. Особливості повторного професійного вибору випускників вишів залежно від рівня саморегуляції особистості / І. М. Тичина // Наука і освіта. - 2014. - № 5. - С. 202-206. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2014_5_38.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського