Наукова періодика України Наука і освіта


Лісіна Л. О. 
Технологія формування культури професійного мислення майбутніх вчителів / Л. О. Лісіна // Наука і освіта. - 2014. - № 5. - С. 172-177. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2014_5_33
Проаналізовано педагогічні умови організації процесу формування культури професійного мислення у майбутніх вчителів, а саме: особистісно-орієнтовану спрямованість формування культури професійного мислення; включення в структуру навчальних занять інтерактивних методів навчання; орієнтації студентів на самостійну роботу, спрямовану на розвиток самостійності, критичності, креативності мислення; моделювання майбутньої професійної діяльності студентів; розвитку педагогічної рефлексії майбутнього вчителя. Розглянуто зміст модулів і технологій, що застосовуються під час аудиторної та позааудиторної форм навчання: модуль І. "Організація технологічного циклу здійснення складних комунікативних процесів у рамках дискусії"; модуль ІІ. "Схематизовані засоби мислення й способи роботи з ними в процесі керування складною комунікацією"; модуль ІІІ. "Моделювання одиниці розумової діяльності в рамках дискусії"; модуль ІV. "Логіко-розумові оперування із засобами мислення в рамках розумової діяльності". Виявлено фактори, що впливають на розвиток культури мислення студентів ВНЗ у процесі вивчення педагогічних дисциплін, серед яких названо об'єктивні – активна педагогічна взаємодія викладача зі студентами, система розвивальних навчально-пізнавальних завдань, активна участь студента в освітньому процесі, суб'єктивні: професійна спрямованість майбутнього педагога; психологічні здібності та організаційні вміння студента. Проанализированы педагогические условия организации процесса формирования культуры профессионального мышления у будущих учителей, а именно: личностно-ориентированная направленность формирования культуры профессионального мышления; включение в структуру учебных занятий интерактивных методов обучения; ориентация студентов на самостоятельную работу, направленную на развитие самостоятельности, критичности, креативности мышления; моделирование будущей профессиональной деятельности студентов; развитие педагогической рефлексии будущего учителя. Рассмотрено содержание модулей и технологий, применяемых при аудиторной и внеаудиторной форм обучения: модуль I. "Организация технологического цикла осуществления сложных коммуникативных процессов в рамках дискуссии"; модуль II. "Схематизированные средства мышления и способы работы с ними в процессе управления сложной коммуникацией"; модуль III. "Моделирование единицы умственной деятельности в рамках дискуссии"; модуль IV. "Логико-умственные оперирования с способами мышления в рамках умственной деятельности". Выявлены факторы, влияющие на развитие культуры мышления студентов ВУЗ в процессе изучения педагогических дисциплин, среди которых названы объективные - активное педагогическое взаимодействие преподавателя со студентами, система развивающих учебно-познавательных задач, активное участие студента в образовательном процессе; субъективные: профессиональная направленность будущего педагога; психологические способности и организационные умения студента. The article, based on the study of different approaches to the essence of the culture of professional thinking, clarified and elaborated place in the conceptual-terminological apparatus of modern pedagogical science category "culture of pedagogical thinking". Defined methodical conceptional issues of professional culture of thinking and psychological factors that influence the development of culture of teaching thinking. The selected complex of pedagogical conditions of organization of educational process, aimed at the formation of the pedagogical culture of thinking. Thetechnology of formation of culture the professional thinking of future teachers in system of science and methodological supportis proved.
  Повний текст PDF - 407.665 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Лісіна Л.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Лісіна Л. О. Технологія формування культури професійного мислення майбутніх вчителів / Л. О. Лісіна // Наука і освіта. - 2014. - № 5. - С. 172-177. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2014_5_33.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Лісіна Лариса Олександрівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського