Наукова періодика України Наука і освіта


Басманова Н. И. 
Развитие компетенций будущих психологов / Н. И. Басманова, Л. П. Журавлева // Наука і освіта. - 2014. - № 5. - С. 7-12. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2014_5_3
Виділено та класифіковано методи педагогічної діяльності, зокрема неімітаційні, неігрові імітаційні та ігрові імітаційні. Розглянуто методи активного навчання. Названо основні особливості активних форм організації навчання. Надано характеристику 23-х груп відповідних здібностей і типів готовності до певної діяльності професійних компетенцій майбутніх психологів, зокрема здатність до реалізації стандартних програм, до відбору і застосування психодіагностичних методик. Описано структуру діяльності професіонала, здійснено стандартні базові процедури психологічної допомоги та виявлено специфіку психічного функціонування людини. Визначено рівні розвитку пізнавальної та мотиваційно-вольової сфер; спрогнозовано динаміку рівня розвитку і функціонування названих сфер діяльності магістра. Окремим структурним блоком виділено здібності та готовність до НДР, з яких особливу увагу приділено формуванню здатності до застосування знань, до розуміння і постановки професійних завдань в області НДР, участі в проведенні психологічних досліджень в різних галузях психології, реалізації базових процедур аналізу проблем людини. Підкреслено необхідність формування компетенцій в організаційно-управлінській діяльності.Выделены и классифицированы методы педагогической деятельности, в частности: неимитационные, неигровые имитационные и игровые имитационные. Представлены методы активного обучения. Названы отличительные особенности активных форм организации обучения. Дана характеристика 23-х групп соответствующих способностей и типов готовности к определенной деятельности профессиональных компетенций будущих психологов, в частности: способность к реализации стандартных программ, к отбору и применению психодиагностических методик, описание структуры деятельности профессионала, осуществление стандартных базовых процедур психологической помощи; выявление специфики психического функционирования человека, психологическая диагностика уровня развития познавательной и мотивационно-волевой сфер, прогнозирование динамики уровня развития и функционирования названных сфер, ассистирование деятельности магистра. Отдельным структурным блоком выделены способности и готовность к НИР, из которых особое внимание уделено формированию способности к применению знаний; к пониманию и постановке профессиональных задач в области НИР, участие в проведении психологических исследований в различных областях психологии, проведение стандартного прикладного исследования, реализация базовых процедур анализа проблем человека. Подчеркнута необходимость формирования компетенций в организационно-управленческой деятельности.This article focuses on the problem of choice of the optimal training methods for the formation of competences in professional education. This article contains a review of the principal classifications of learning methods in the context of assessing the effectivity of their use in the system of professional education, as well as the correlation of core competencies with the methods of their formation on the example of educational standards used in the training of psychologists.
  Повний текст PDF - 591.503 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Басманова Н.
  • Журавлева Л.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Басманова Н. И. Развитие компетенций будущих психологов / Н. И. Басманова, Л. П. Журавлева // Наука і освіта. - 2014. - № 5. - С. 7-12. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2014_5_3.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського