Наукова періодика України | Наука і освіта | ||
Савиченко О. М. Рефлексія розвитку спортивних здібностей юнаків у ситуаціях самопорівняння та соціального порівняння / О. М. Савиченко // Наука і освіта. - 2014. - № 5. - С. 74-79. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2014_5_15 Вивчено структуру регуляції поведінки спортсменів, виокремлено та охарактеризовано типи ситуацій, найбільш сприятливих для розвитку здібностей. Проаналізовано емоційний, рефлексивний і мотиваційний компоненти структури мотивації та рефлексії спортсменів. Зазначено про нерівномірність розвитку рефлексії у спортсменів-розрядників та у спортсменів вищих рівнів кваліфікації. Зроблено порівняльний аналіз досягнень спортсменів-початківців та відомих спортсменів на основі аналізу механізмів досягнення успіху іншими спортсменами, узагальнених стереотипних уявлень. Виявлено найбільш повну структуру мотивації та рефлексії здібностей в ситуаціях порівняння з власними досягненнями та в ситуаціях порівняння з ідеалом. В ситуаціях порівняння з нормативом та порівняння з суперниками виділено специфічні поєднання компонентів мотивації та рефлексії. Констатовано, що у разі надмірної орієнтації на спортивні нормативи порушується структура ціннісно-мотиваційної регуляції спортсменів. Изучена структура регуляции поведения спортсменов, выделены и охарактеризованы типы ситуаций, наиболее благоприятных для развития способностей. Проанализированы эмоциональный, рефлексивный и мотивационный компоненты структуры мотивации и рефлексии спортсменов. Отмечена неравномерность развития рефлексии у спортсменов-разрядников и у спортсменов высших уровней квалификации. Сделан сравнительный анализ достижений начинающих спортсменов и известных спортсменов на основе анализа механизмов достижения успеха другими спортсменами, обобщенных стереотипных представлений. Выявлена наиболее полная структура мотивации и рефлексии способностей в ситуациях сравнения с собственными достижениями и в ситуациях сравнения с идеалом. В ситуациях сравнения с нормативом и сравнения с соперниками выделены специфические сочетания компонентов мотивации и рефлексии. Констатировано, что при чрезмерный ориентации на спортивные нормативы нарушается структура ценностно-мотивационной регуляции спортсменов.The article analyzes the theoretical aspects of the development of abilities in situations of self-comparison and social comparison. Studying the structure of the regulation of behavior of athletes was organized in the form of a natural experiment. The experiment was built by ascertaining the strategy of multi-quality intra-experimental plan. For the analysis of self-reports of athletes authoring system of content-analysis of skills and reflection patterns of achievement motivation was used. There are results of experiment of the development of athletic ability in situations of self-comparison with their own achievements and standards, as well as in situations of social comparisons with their opponent and the ideal. Цитованість авторів публікації: Бібліографічний опис для цитування: Савиченко О. М. Рефлексія розвитку спортивних здібностей юнаків у ситуаціях самопорівняння та соціального порівняння / О. М. Савиченко // Наука і освіта. - 2014. - № 5. - С. 74-79. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2014_5_15. Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|
|
Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського |