Наукова періодика України Наука і освіта


Осипова Т. Ю. 
Проблема вироблення професійної позиції майбутнього вчителя як наставника / Т. Ю. Осипова // Наука і освіта. - 2014. - № 1. - С. 107-111. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2014_1_24
Визначено сутність понять "позиція особистості", "професійна позиція педагога". Проаналізовано роль педагога-наставника у виробленні професійної позиції майбутніх учителів в спрямованості студентів на подальший саморозвиток, самоосвіту, самореалізацію в педагогічному наставництві. Названо основні параметри, які характеризують позицію особистості: спрямованість (ціннісні орієнтації, інтереси, потреби, мотиви, цілі, життєві перспективи, ідеали), сферу функціонування цінностей (моральна, релігійна, громадянська, професійна тощо), стійкість позиції особистості (її незалежність від ситуації, наполегливість дій, твердість намірів), активність (здатність ініціювати ідеї, приймати рішення, відповідати за їх наслідки, виявляти творче ставлення до життя). За Є. Роговим обговорено рівні проблематики професійної позиції – дистанційний, рівневий та кінетичний. Узагальнено, що роль педагога-наставника у вищому педагогічному ВНЗ передбачає організацію життєдіяльності майбутніх учителів у такий спосіб, щоб вони черпали в ній натхнення, сили та можливості для самореалізації в майбутній педагогічній діяльності. Определена сущность понятий "позиция личности", "профессиональная позиция педагога". Проанализирована роль педагога-наставника в выработке профессиональной позиции будущих учителей в направленности студентов на дальнейшее саморазвитие, самообразование, самореализацию в педагогическом наставничестве. Названы основные параметры, характеризующие позицию личности: направленность (ценностные ориентации, интересы, потребности, мотивы, цели, жизненные перспективы, идеалы), сфера функционирования ценностей (моральная, религиозная, гражданская, профессиональная и т.д.), устойчивость позиции личности (ее независимость от ситуации, настойчивость действий, твердость намерений), активность (способность инициировать идеи, принимать решения, отвечать за их последствия, проявлять творческое отношение к жизни). На основании исследований Е. Рогового обсуждены уровни проблематики профессиональной позиции – дистанционный, уровневый и кинетический. Обобщено, что роль педагога-наставника в педагогическом ВУЗ предусматривает организацию жизнедеятельности будущих учителей таким образом, чтобы они черпали в ней вдохновение, силы и возможности для самореализации в будущей педагогической деятельности.The essence of the concepts of “the position of the person”, “professional position of the teacher”; analyzed the role of the teacher-mentor in the development of a professional position in the direction of the future teachers of students for further self-development, self-education, self-realization in teacher mentoring. Named the main parameters characterizing the position of the person: orientation (values, interests, needs, motives, goals, outlook on life, ideals), the scope of the operation values (moral, religious, civic, professional, etc.), the stability of the position of the person (her Regardless of the situation, persistence actions hardness intentions), activity (ability to initiate ideas, make decisions, be responsible for its consequences, to show a creative approach to life). Based on the works discussed E.Rogovoiy levels perspective of a professional position – remote, level and kinetic. Summarized the role of the teacher-mentor in higher educational institution provides organization of livelihoods of future teachers so that they drew it inspiration, strength and opportunities for self-realization in the future pedagogical activity.
  Повний текст PDF - 407.911 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Осипова Т.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Осипова Т. Ю. Проблема вироблення професійної позиції майбутнього вчителя як наставника / Т. Ю. Осипова // Наука і освіта. - 2014. - № 1. - С. 107-111. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2014_1_24.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Осипова Тетяна Юріївна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського