Наукова періодика України Наука і освіта


Омеляненко А. В. 
Навчання дітей старшого дошкільного віку складати розповіді-роздуми / А. В. Омеляненко // Наука і освіта. - 2014. - № 10. - С. 149-152. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2014_10_36
Науково обгрунтовано експериментальну методику та педагогічні умови ефективного навчання дітей старшого дошкільного віку складати розповіді-роздуми, наведено характеристику її основних етапів (підготовчого, ознайомлювально-репродуктивного, діяльнісного), розглянуто їх взаємозв'язок. Уточнено зміст понять "розповідь", "текст". Як критерії сформованості в учнів даного уміння запропоновано використовувати структурно-організаційну схему, змістову характеристику, обсяг, способи зв'язку між реченнями та частинами розповіді-роздуму. Встановлено показники та рівні сформованості (високий, достатній, середній, низький) уміння старших дошкільників складати розповіді-роздуми. Охарактеризовано послідовні стадії формування вміння (інформаційно-змістову, діалогічну, репродуктивну, самостійне продукування розгорнутої розповіді-роздуму) та визначено основні тенденції даного процесу. З'ясовано, що ефективність засвоєння дітьми знань про функціональне призначення розповіді-роздуму, її структуру та мовленнєве оформлення залежить від рівня розвитку уявлень про причинно-наслідкові з'язки між предметами та явищами довкілля, змісту та форми спілкування дорослого з дітьми, організації дитячої діяльності. Зроблено висновок про залежніть темпів розвитку сформованості вмінь дітей старшого дошкільного віку складати розповідь-роздум від загального рівня мисленнєвого та мовленнєвого розвитку дитини. Висвітлено теоретичні засади навчання дітей старшого дошкільного віку складати розповіді-роздуми. Проаналізовано взаємозв'язок мислення та мовлення у роздумах дошкільників. Охарактеризовано сучасний стан навчання дітей складати розповіді-роздуми у практиці сучасної дошкільної освіти. Охарактеризовано етапи та розроблено методику формування даного уміння, встановлено критерії та рівні його сформованості у дошкільників. Обгрунтовано педагогічні умови ефективного використання запропонованої методики формування у дітей старшого дошкільного віку уміння складати розповіді-роздуми.Освещены теоретические основы обучения детей старшего дошкольного возраста составлять рассказы-размышления. Проанализирована взаимосвязь мышления и речи в раздумьях дошкольников. Охарактеризовано состояние обучения детей составлять рассказы-размышления в практике современного дошкольного образования. Охарактеризованы этапы и разработана методика формирования данного умения, установлены критерии и уровни его сформированности у дошкольников. Разработаны педагогические условия эффективного использования разработанной методики формирования у детей старшего дошкольного возраста умения составлять рассказы-размышления.
  Повний текст PDF - 227.077 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Омеляненко А.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Омеляненко А. В. Навчання дітей старшого дошкільного віку складати розповіді-роздуми / А. В. Омеляненко // Наука і освіта. - 2014. - № 10. - С. 149-152. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2014_10_36.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Омеляненко Алла Володимирівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського