Наукова періодика України Наука і освіта


Шаюк О. Я. 
Особливості формування когнітивного компонента толерантності у майбутніх економістів / О. Я. Шаюк // Наука і освіта. - 2013. - № 7. - С. 287-290. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2013_7_66
Обгрунтовано необхідність з’ясування психологічних особливостей покомпонентного формування професійної толерантності у студентів економічного ВНЗ як інтегральної риси їх особистості. В процесі емпіричного дослідження висвітлено психологічні особливості та розвивальну ефективність формувального впливу системи експериментальних умов (комплексні психодіагностичні зрізи, тренінг розвитку толерантності, навчально-рольові ігри, кредитно-модульна система) на становлення когнітивного компонента професійної толерантності майбутніх економістів. Виокремлено змістово-структурні ознаки толерантності як психокультурного явища. За результатами аналізу одержаних експериментальних даних деталізовано специфіку становлення когнітивного складника толерантності студентства як окремої вікової категорії. Доведено, що зазначені формувально-психологічні впливи сприяють позитивній зміні та якісному збагаченню змістового розуміння толерантності студентами-економістами, а відтак оптимізують формування її когнітивного компонента.Обоснована необходимость выяснения психологических особенностей покомпонентного формирования профессиональной толерантности у студентов экономического ВУЗ как интегральной черты их личности. В процессе проведения эмпирического исследования отражены психологические особенности и развивающая эффективность формирующего влияния системы экспериментальных условий (комплексные психодиагностические срезы, тренинг развития толерантности, учебно-ролевые игры, кредитно-модульная система) на становление когнитивного компонента профессиональной толерантности будущих экономистов. Выделены содержательно-структурные признаки толерантности как психокультурного явления. По результатам анализа полученных экспериментальных данных детализирована специфика становления когнитивного компонента толерантности студенчества как отдельной возрастной категории. Доказано, что указанные формирующие психологические воздействия способствуют положительному изменению и качественному обогащению смыслового понимания толерантности студентами-экономистами, и это оптимизирует формирование ее когнитивного компонента.The article reveals efficiency of the formation influence of experimental conditions on component development of professional tolerance as an integral part of future economists' personality trait. It is proved that the suggested system is efficient in the educational surrounding. It is also shown that these forming psychological effects contribute to positive changes and enrich understanding essence of tolerance by economist's students and thus optimize the formation of their cognitive tolerance component. It is also determined that there is certain sensitivity in mastering reference tolerance features at youth age and at the early stages of youth maturing. Such kind of inner sensitivity to tolerant and forming influences if associated with achieving integrity of personal space of the mentioned personalities. It means that tolerance as an integral personal trait correlates with self-tolerance, self-faithfulness, sense of closeness and unity with relatives and friends.
  Повний текст PDF - 445.295 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Шаюк О.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Шаюк О. Я. Особливості формування когнітивного компонента толерантності у майбутніх економістів / О. Я. Шаюк // Наука і освіта. - 2013. - № 7. - С. 287-290. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2013_7_66.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського