Наукова періодика України Наука і освіта


Маматова З. Р. 
Клинический аспект задержки психического развития / З. Р. Маматова, А. В. Егорова // Наука і освіта. - 2013. - № 7. - С. 174-178. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2013_7_40
Уделено внимание исследованию проблемы задержки психического развития детей, а также способов коррекции и компенсации нарушенных и недоразвитых функций, позволяющих ослабить проявления вторичных нарушений в развитии таких детей. Проведение клинических исследований рассматриваемой категории детей сосредоточено на изучении причин и клинико-нейрофизиологических механизмов отклонений в развитии и обусловленной ими психопатологической симптоматики, а также на определении клинических вариантов задержки психического развития. Представлены результаты нейрофизиологических исследований данной категории детей известными учеными, рассмотрены различные классификации проявлений задержки психического развития. Подчеркнуто, что важнейшим фактором, определяющим динамику возрастного развития, является своевременно, т. е. в раннем и дошкольном возрасте, организованная коррекционно-педагогическая помощь.Приділено увагу дослідженню проблеми затримки психічного розвитку дітей, а також способів корекції та компенсації порушених і недорозвинених функцій, що дозволяють послабити прояви вторинних порушень у розвитку таких дітей. Проведення клінічних досліджень розглянутої категорії дітей зосереджено на вивченні причин і клініко-нейрофізіологічних механізмів відхилень у розвитку й обумовленої ними психопатологічної симптоматики, а також на визначенні клінічних варіантів затримки психічного розвитку. Наведено результати нейрофізіологічних досліджень цієї категорії дітей відомими вченими, розглянуто різні класифікації проявів затримки психічного розвитку. Підкреслено, що найважливішим чинником, що визначає динаміку вікового розвитку, є своєчасно, тобто в ранньому та дошкільному віці, організована корекційно-педагогічна допомога.The article deals with a problem of children mental retardation and the use of correction and compensation methods of disturbed and undeveloped functions, which allows easing secondary manifestations of disturbances in the development of children with psychical retardation. Clinical studies of this category of children are focused on the study of causes and mechanisms of clinical and neurophysiological abnormalities in development and psychiatric symptoms, as well as the selection of clinical variants of mental retardation. Additionally, this article presents data of neurophysiological studies of this category of famous scientists' children, as well as various classification of mental retardation. In dealing with children with mental retardation the classification of K. S. Lebedinskaya (1980) is widely used. It is developed on the basis of etiopathogenetic approach. According to this classification there are four main types of mental retardation: mental retardation of constitutional genesis, retardation of somatogenic genesis, retardation of psychogenic genesis, and retardation of cerebro-organic genesis.
  Повний текст PDF - 397.26 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Маматова З.
  • Егорова А.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Маматова З. Р. Клинический аспект задержки психического развития / З. Р. Маматова, А. В. Егорова // Наука і освіта. - 2013. - № 7. - С. 174-178. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2013_7_40.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського