Наукова періодика України | Наука і освіта | ||
Кошлань І. Г. Особливості життєстійкості у студентів-акцентуантів / І. Г. Кошлань, Н. М. Вербовецька // Наука і освіта. - 2013. - № 7. - С. 160-164. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2013_7_37 Розглянуто результати емпіричного дослідження особливостей життєстійкості студентів – представників різних типів акцентуацій, проведеного на базі Південноукраїнського національного педагогічного університету ім. К. Д. Ушинського. Зведену інформацію про сполучення показників життєстійкості кожної із груп акцентуантів наведено в таблиці. Проаналізовано відмінності в профілях життєстійкості студентів – представників різних типів акцентуацій – з урахуванням найбільш виражених показників, які надано у графічному вигляді. Наведено складені на підставі порівняння профілів характеристики життєстійкості у представників різних типів акцентуацій: гіпертимічного, демонстративного, циклотимічного, гіпертімічно демонстративного, гіпертімічно-циклотимічного, застрягаючого циклотимічного, тривожно-екзальтованого, емотивно-екзальтованого. Доведено відповідність певного сполучення показників життєстійкості та певних типів акцентуацій особистості. Зроблено висновок, що одержані дані можуть сприяти процесам самопізнання і самовдосконалення студентів, а також підвищенню фізичного та психічного здоров'я та реалізації себе в майбутній професійній діяльності.Рассмотрены результаты эмпирического исследования особенностей жизнестойкости студентов – представителей разных типов акцентуаций, проведенного на базе Южноукраинского национального педагогического университета им. К. Д. Ушинского. Сводная информация о сочетании показателей жизнестойкости каждой из групп акцентуантов представлена в таблице. Проанализированы отличия в профилях жизнестойкости студентов – представителей разных типов акцентуаций – с учетом наиболее выраженных показателей, которые представлены в графическом виде. Приведены составленные на основании сравнения психологических профилей характеристики жизнестойкости у представителей разных типов акцентуаций: гипертимического, демонстративного, циклотимического, гипертимично демонстративного, гипертимично-циклотимического, застревающе-циклотимического, тревожно-экзальтированного, эмотивно-экзальтированного. Доказано соответствие определенного сочетания показателей жизнестойкости и определенных типов акцентуаций личности. Сделан вывод, что полученные данные могут способствовать процессам самопознания и самосовершенствования студентов, а также повышению физического и психического здоровья и реализации себя в будущей профессиональной деятельности.The article presents the results of empirical research aimed at finding relations between such psychological phenomena as hardiness and types of personality's accentuations. Modem psychology determines hardiness as a system of convictions about oneself, about the world and relations with it. Hardiness is usually defined as a personality structure comprising the three related general dispositions of commitment, control, and challenge that functions as a resistance resource in the encounter with stressful conditions. The empirical research demonstrates a conformity of certain combination of vitality indicators and particular types of personality's accentuations. The obtained data complete known characteristics of accentuations and can promote the process of self-cognition and self-development of students, as well as increasing physical and psychical health and self-realization as a specialist in future professional activity. Цитованість авторів публікації: Бібліографічний опис для цитування: Кошлань І. Г. Особливості життєстійкості у студентів-акцентуантів / І. Г. Кошлань, Н. М. Вербовецька // Наука і освіта. - 2013. - № 7. - С. 160-164. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2013_7_37. Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|
|
Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського |