Наукова періодика України Наука і освіта


Данілова О. С. 
Соціальна перцепція ікони серед молоді (емпіричне дослідження через призму гендерного підходу) / О. С. Данілова // Наука і освіта. - 2013. - № 7. - С. 142-146. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2013_7_33
Здійснено емпіричне дослідження сприйняття ікони як сакрального об’єкту, яке не залежить від соціального рівня реципієнта. За допомогою проведеного серед молоді м. Одеса експерименту з’ясовано роль сприйняття чи неприйняття ікони у формуванні особистості та духовної культури в цілому. Виявлено психологічні фактори сприйняття ікони – культового об’єкта православних християн – сучасними школярами-старшокласниками з урахуванням гендерного підходу. Розроблено механізм для вивчення соціальної перцепції сакрального мистецтва, зокрема ікони. За результатами аналізу одержаних даних зроблено висновки, що соціальна перцепція ікони демонструє ставлення сучасного суспільства до сакрального, а вивчення сприйняття ікони допомагає визначити психологічні установки особистості та її морально-ціннісні орієнтири. Для розв’язання проблеми введення до шкільної програми духовно-морального компоненту рекомендовано вивчення дітьми в межах факультативу предмету «Основи православ’я та іконографія».Осуществлено эмпирическое исследование восприятия иконы как сакрального объекта, которое не зависит от социального уровня реципиента. С помощью проведенного среди молодежи г. Одесса эксперимента выяснена роль восприятия или неприятия иконы в формировании личности и духовной культуры в целом. Выявлены психологические факторы восприятия иконы – культового объекта православных христиан – современными школьниками-старшеклассниками с учетом гендерного подхода. Разработан механизм для изучения социальной перцепции сакрального искусства, в частности иконы. По результатам анализа полученных данных сделаны выводы, что социальная перцепция иконы демонстрирует отношение современного общества к сакральному, а изучение восприятия иконы помогает определить психологические установки личности и ее морально-ценностные ориентиры. Для решения проблемы введения в школьную программу духовно-нравственного компонента рекомендовано изучение детьми в рамках факультатива предмета «Основы православия и иконография».The empirical research of social perception of an icon by youth is carried out. The psychological peculiarities of perception of a canonical icon from a gender perspective are defined. The approaches to investigation of social perception of sacral art i.e. an icon have been developing. Study materials and conclusions can be useful for solving a problem of implementation of spiritually-moral component into the school curriculum, in particular, studying of a subject called "Foundations of the Orthodox and iconography" as an elective course by children. The obtained results confirmed our hypothesis. The social perception of an icon demonstrates the attitude towards the sacral of modern society.
  Повний текст PDF - 595.002 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Данілова О.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Данілова О. С. Соціальна перцепція ікони серед молоді (емпіричне дослідження через призму гендерного підходу) / О. С. Данілова // Наука і освіта. - 2013. - № 7. - С. 142-146. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2013_7_33.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського