Наукова періодика України Наука і освіта


Бабатіна С. І. 
Особливості сприйняття та переживання часу у студентів на етапі адаптації та ідентифікації / С. І. Бабатіна // Наука і освіта. - 2013. - № 7. - С. 120-125. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2013_7_28
Обгрунтовано актуальність вивчення проблеми особливостей сприйняття і переживання часу особами юнацького віку, зокрема студентського періоду життя. Наведено теоретичний аналіз зазначених особливостей студентів на етапі адаптації та ідентифікації під час навчання у ВНЗ. Для дослідження особливостей психологічної структури темпоральності, зокрема її компонентів переживання і сприйняття часу, часової орієнтації у студентів I і V курсів було застосовано метод порівняння середніх значень. Результати порівняння показників темпоральності у студентів I і V курсів з t-критерієм Стьюдента наведено в таблиці. Визначено, що п'ятикурсники більше орієнтовані на майбутнє як область професійного та особистісного розвитку, а першокурсники - на минуле як ресурс періоду адаптації до змінених умов середовища. Підсумовано, що сприйняття і переживання часу особистості залежить від двох основних факторів: онтогенезу як природного розвитку особистості та фактора соціального формування особистості юнака, тобто його соціалізації. Доведено, що компоненти темпоральності в процесі розвитку особистості студента від етапу адаптації до етапу ідентифікації зазнають якісних і структурних змін. Перспективою подальших досліджень є розгляд усвідомлення модусів часу в юнацькому віці як складової структури самосвідомості та проведення кореляційного аналізу даних.Обоснована актуальность изучения проблемы особенностей восприятия и переживания времени лицами юношеского возраста, в частности студенческого периода жизни. Представлен теоретический анализ указанных особенностей студентов на этапе адаптации и идентификации во время учебы в ВУЗ. Для исследования особенностей психологической структуры темпоральности, в частности ее компонентов переживания и восприятия времени, временной ориентации у студентов I и V курсов был применен метод сравнения средних значений. Результаты сравнения показателей темпоральности у студентов I и V курсов по t-критерию Стьюдента представлены в таблице. Определено, что пятикурсники больше ориентированы на будущее как область профессионального и личностного развития, а первокурсники – на прошлое как ресурс периода адаптации к измененным условиям среды. Подытожено, что восприятие и переживание времени личности зависит от двух основных факторов: онтогенеза как естественного развития личности и фактора социального формирования личности юноши, то есть его социализации. Доказано, что компоненты темпоральности в процессе развития личности студента от этапа адаптации к этапу идентификации испытывают качественные и структурные изменения. Перспективой дальнейших исследований является рассмотрение осознания модусов времени в юношеском возрасте как составляющей структуры самосознания и проведение корреляционного анализа данных.The article presents a theoretical analysis of the investigation of peculiarities of students' perception and experience of time on the stage of adaptation and identification during studying at higher educational establishment. It was defined that fifth-year students are focused on the future as an area of professional and individual development, and first-year students are oriented to the past. Perception and experience of time depends on two factors: ontogenesis as a natural individual's development and a factor of social formation of youth's personality, i.e. his socialization. Quantitative and qualitative conversion peculiarities of the investigated processes of perception and time experience in a youth age, particularly in the student period of life are empirically proved.
  Повний текст PDF - 460.865 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Бабатіна С.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Бабатіна С. І. Особливості сприйняття та переживання часу у студентів на етапі адаптації та ідентифікації / С. І. Бабатіна // Наука і освіта. - 2013. - № 7. - С. 120-125. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2013_7_28.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського