Наукова періодика України Наука і освіта


Яковлева М. В. 
Мультикультурная среда и личность / М. В. Яковлева // Наука і освіта. - 2013. - № 7. - С. 110-114. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2013_7_26
Актуализирована проблема становления личности молодых людей в мультикультурной среде. Проанализировано понимание феномена «культура» отечественными и зарубежными исследователями и охарактеризованы основные подходы к его трактовке: «ценностный», «технологический», «семиотический», «человекотворческий». Исходя из обобщения этих подходов, культура определяется как способ жизнедеятельности, аккумулирующий в ценностях и нормах представление о значимых целях и способах их достижения, а усвоение этих представлений личностью способствует ее формированию и развитию. В свою очередь, мультикультура – сосуществование и взаимодействие в пределах одного общества разнообразных, равноправных и равноценных культур, подразумевающее также позитивное отношение его членов к этому разнообразию. Предложено применять в образовательном процессе методы и способы, которые необходимы для становления и развития поликультурной личности, так как это дает «инструменты» для эффективного функционирования в условиях мультикультурного общества. Подчеркнуто, что у человека, который не имеет знаний из области истории, социологии и психологии, тесно связанных с культурой разных народов, могут возникать различные проблемы в условиях адаптации к чужой культуре.Актуалізовано проблему становлення особистості молодих людей в мультикультурному середовищі. Проаналізовано розуміння феномену «культура» вітчизняними та зарубіжними дослідниками й охарактеризовано основні підходи до його трактування: «ціннісний», «технологічний», «семіотичний», «людинотворчий». Виходячи з узагальнення цих підходів, культуру визначено як спосіб життєдіяльності, що акумулює в цінностях і нормах уявлення про значущі цілі та способи їх досягнення, а засвоєння цих уявлень особистістю сприяє її формуванню і розвитку. У свою чергу, мультикультура – це співіснування та взаємодія в межах одного суспільства різноманітних, рівноправних і рівноцінних культур, що припускає також позитивне ставлення його членів до цієї різноманітності. Запропоновано застосовувати в освітньому процесі методи та способи, які необхідні для становлення та розвитку полікультурної особистості, бо це дає «інструменти» для ефективного функціонування за умов мультикультурного суспільства. Підкреслено, що у людини, яка не має знань з області історії, соціології та психології, тісно пов'язаних з культурою різних народів, можуть виникати різні проблеми за умов адаптації до чужої культури.This article updates the problems of multicultural environment, its importance in society, and it indicates the role of culture as an essential feature of society. In this regard, the understanding of the phenomenon of «culture» is studied, the author gives the peculiarities, which represented by domestic and foreign researchers. It is proposed to take into account the cultural elements and features that are necessary to form and develop, as this contribute to the development of personality, provides «tools» for effective functioning in a multicultural environment. Some definitions are proposed in order to give the clear picture of the phenomenon like «multicultural». The author shows the way of understanding of this phenomenon and it is clear that multicultural environment provides polycultural personality the methods, ways, which could be applied in the educational environment. The article underlines the importance of the problem like a personality that can have different problems if to ignore the knowledge, which is closely connected with the culture of different nations and this knowledge are not only from the fields of History, Sociology and etc. but psychological knowledge as well.
  Повний текст PDF - 400.821 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Яковлева М.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Яковлева М. В. Мультикультурная среда и личность / М. В. Яковлева // Наука і освіта. - 2013. - № 7. - С. 110-114. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2013_7_26.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського