Наукова періодика України Наука і освіта


Очеретна К. С. 
Впровадження ейдетики в систему навчально-виховної роботи з дітьми дошкільного віку / К. С. Очеретна // Наука і освіта. - 2013. - № 5. - С. 41-44. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2013_5_13
Підкреслено роль розвитку образної пам’яті у вихованні самостійної свідомої особистості дитини дошкільного віку. Наведено визначення ейдетизму як особливого різновиду образної пам’яті, здатності найбільш яскраво, точно й детально відтворювати наочні образи предметів, які у цей момент безпосередньо не сприймаються. Зазначено, що для ейдетичного розвитку важлива асоціативна пам'ять, пов’язана з активною мовленнєвою і творчою діяльністю, мислення повними, багатогранними образами. Наведено результати впровадження в дошкільному навчальному закладі м. Одеса адаптованої автором ейдетичної методики М. Л. Кривоніс та О. Л. Дроботій. На конкретних прикладах розвивальних ігор показано особливості роботи з різними віковими групами дошкільників. Зроблено висновок, що ейдетичні ігри, розвивальні вправи та застосування інтегрованих занять для всіх вікових груп значно покращують навчальну успішність дошкільників.Подчёркнута роль развития образной памяти в воспитании самостоятельной сознательной личности ребёнка дошкольного возраста. Дано определение эйдетизма как особой разновидности образной памяти, способности наиболее ярко, точно и детально воспроизводить наглядные образы предметов, которые в данный момент непосредственно не воспринимаются. Отмечено, что для эйдетического развития важна ассоциативная память, связанная с активной речевой и творческой деятельностью, мышление полными, многогранными образами. Представлены результаты внедрения в дошкольном учёбном заведении г. Одесса адаптированной автором эйдетической методики М. Л. Кривонис и О. Л. Дроботий. На конкретных примерах развивающих игр показаны особенности работы с разными возрастными группами дошкольников. Сделан вывод, что эйдетические игры, развивающие упражнения и использование интегрированных занятий для всех возрастных групп значительно улучшают успеваемость дошкольников.The role is stressed of development of figurative memory in education of self-conscious personality of the preschool child. The definition of eidetism was given as a special kind of figurative memory, the ability most clearly, accurately and in detail to reproduce visual images of objects, which are currently not directly perceived. It was noted that associative memory with the active speech and creative activities is important for the eidetic development as well as thinking by complete, multifaceted images. The results were shown of the implementation of eidetic technique by M. Krivonis and O. Drobotei in Odessa pre-school. Features of work with different age groups of preschoolers was shown with specific examples of educational games. It was concluded that eidetic games, developing exercises and using of integrated activities for all age groups significantly improve the progress of preschool children.
  Повний текст PDF - 418.443 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Очеретна К.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Очеретна К. С. Впровадження ейдетики в систему навчально-виховної роботи з дітьми дошкільного віку / К. С. Очеретна // Наука і освіта. - 2013. - № 5. - С. 41-44. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2013_5_13.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського