Яцюк М. В. 
Психологічні фактори готовності майбутніх вчителів трудового навчання до здійснення особистісно-орієнтованого навчання учнів / М. В. Яцюк // Наука і освіта. - 2013. - № 4. - С. 38-40. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2013_4_10
Відображено авторське розуміння психологічної готовності майбутніх вчителів як стійкого системного особистісного утворення, що виявляється у спрямованості особистості на активні та цілеспрямовані педагогічні дії та включає мотиваційний, морально-орієнтаційний, пізнавально-операційний, емоційно-вольовий, психофізіологічний та оцінний компоненти. Наведено результати констатувального експерименту за участю студентів IV - V курсів спеціальності «Трудове навчання», що вказують на задовільний рівень розвитку компонентів психологічної готовності, за одночасної потреби у поглибленні емпатійних почуттів та альтруїстичної спрямованості студентів. За результатами факторного аналізу даних, отриманих в ході експерименту, встановлено фактори психологічної готовності, якими є комунікативна компетентність, самоактуалізація особистості та достатній рівень афілятивної мотивації.Отражено авторское понимание психологической готовности будущих учителей как стойкого системного личностного образования, которое проявляется в направленности личности на активные и целенаправленные педагогические действия и включает мотивационный, морально-ориентационный, познавательно-операционный, эмоционально-волевой, психофизиологический и оценочный компоненты. Приведены результаты констатирующего эксперимента при участии студентов IV - V курсов специальности «Трудовое обучение», которые указывают на удовлетворительный уровень развития компонентов психологической готовности, при одновременной потребности в углублении эмпатийных чувств и альтруистической направленности студентов. По результатам факторного анализа данных, полученных в ходе эксперимента, установлены факторы психологической готовности, которыми являются коммуникативная компетентность, самоактуализация личности и достаточный уровень аффилиативной мотивации.Reflected the author's understanding of the psychological readiness of the future teachers as resistant personal formation, which manifests itself in the orientation of the person on active and purposeful pedagogical action and includes motivational, moral-orientational, cognitive-operational, emotional-volitional, and psychophysiological assessment components. Displayed the results of ascertaining experiment involving students of IV - V courses of the specialty "Labor Training", which indicate a satisfactory level of development of psychological readiness components, while simultaneously deepening needs of empathy and altruistic feelings orientation of students. According to the results of factor analysis of data obtained during the experiment, found the factors of psychological readiness, which are communicative competence, self-actualization and a sufficient level of affiliative motivation.
  Повний текст PDF - 388.692 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Яцюк М.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Яцюк М. В. Психологічні фактори готовності майбутніх вчителів трудового навчання до здійснення особистісно-орієнтованого навчання учнів / М. В. Яцюк // Наука і освіта. - 2013. - № 4. - С. 38-40. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2013_4_10.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського