Наукова періодика України Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова


Бабич Н. М. 
Формування комунікативних навичок у дітей з порушеннями зору та інтелекту як проблема сучасної корекційної педагогіки / Н. М. Бабич // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія. - 2013. - Вип. 23. - С. 8-10. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nchnpu_019_2013_23_4
Відображено результати вивчення проблеми формування комунікативних навичок у старших дошкільників з порушеннями зору й інтелекту. Доведено відсутність її науково обгрунтованого вирішення в контексті проблем формування комунікативних навичок у такої категорії дітей. Запропоновано необхідність розглядати комунікативні навички в теоретичному конструкті "комунікативні навички в структурі комунікативного потенціалу". Визначено двокомпонентну структуру комунікативного потенціалу особистості й алгоритм його реалізації в роботі зі старшими дошкільниками з зазначеними порушеннями. Розроблено діагностичний комплекс, який надав змогу виявити стан сформованості комунікативних навичок в структурі комунікативного потенціалу. Обгрунтовано та розроблено педагогічну технологію формування комунікативного потенціалу особистості дошкільника з порушеннями зору й інтелекту, яка включає чотири компоненти: модель формування комунікативних навичок в структурі комунікативного потенціалу; алгоритм і програму формування комунікативних навичок в структурі комунікативного потенціалу; методичні рекомендації для батьків щодо підвищення ефективності формування комунікативних навичок у дітей старшого дошкільного віку з такими порушеннями. Модульний принцип конструювання педагогічної технології забезпечив її мобільність, змістовну визначеність і комплексний характер взаємодії. Кожен із виділених модулів мав свої цілі, зміст діяльності, специфічні прийоми та методи роботи. Експериментальна робота реалізована в безпосередній взаємодії зі старшими дошкільниками з зазначеними порушеннями. Запропонована педагогічна технологія забезпечила підвищення рівня сформованості комунікативних навичок у цих дітей. Узагальнені результати формувального експерименту продемонстрували наявність якісних змін у сформованості компонентів комунікативного потенціалу та виявили найбільш значущі відмінності в їх динаміці.
  Повний текст PDF - 292.974 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Бабич Н.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Бабич Н. М. Формування комунікативних навичок у дітей з порушеннями зору та інтелекту як проблема сучасної корекційної педагогіки / Н. М. Бабич // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія. - 2013. - Вип. 23. - С. 8-10. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nchnpu_019_2013_23_4.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Бабич Наталія Миколаївна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського