Наукова періодика України Неперервна професійна освіта: теорія і практика


Грищук Ю. 
Організація навчання іноземних студентів в Україні як чинник інтернаціоналізації вищої освіти / Ю. Грищук // Неперервна професійна освіта: теорія і практика. - 2016. - Вип. 1-2. - С. 101-105. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NPO_2016_1-2_21
Простежено динаміку зміни кількісних показників чисельності іноземних студентів за період з 2010 до 2015 рр. за певними етнічними, національними характеристиками. Зокрема, в межах кожної етнічної вибірки наведено кількісні параметри студентів у рамках відповідних хронологічних періодів. Підкреслено особливості структурних змін процесу інтернаціоналізації освіти на рівні кожної конкретної освітньої установи. Зазначено, що на рівні окремих ВНЗ інтернаціоналізація освіти стосується: студентів (залучення іноземних студентів, організація програм обмінів, виробничих практик, індивідуальна студентська мобільність); професорсько-викладацького складу (обмін викладачами, спільні науково-дослідні та навчальні програми, стажування в зарубіжних університетах, організація інтенсивних курсів і літніх шкіл); змістової складової навчальних програм (нові програми та курси з відчутним міжнародним компонентом, що враховують елементи міжкультурної комунікації і країнознавства), іноземних мов, дистанційного навчання. Виокремлено основні причини збільшення чисельності іноземних студентів в Україні, а саме: забезпечення участі в різноманітних програмах міжнародної мобільності; диверсифікація мов навчання (збільшення не лише англомовних програм, а й франкомовних; впровадження освітніх програм на основних європейських та найбільш поширених східних мовах); створення можливостей для отримання паралельно з національним дипломом про вищу освіту документу однієї з країн Європейського Союзу (програми двійних і спільних дипломів); використання сучасних технологій та переваг дистанційного навчання; розвиток освітнього франчайзингу; підвищення прозорості та зміцнення інформаційної політики.Прослежена динамика изменения количественных показателей численности иностранных студентов за период с 2010 до 2015 гг. по определенным этническим и национальным характеристикам. В частности, в пределах каждой этнической выборки приведены количественные параметры студентов в рамках соответствующих хронологических периодов. Подчеркнуты особенности структурных изменений процесса интернационализации образования на уровне каждого конкретного образовательного учреждения. Указано, что интернационализация образования касается: студентов (привлечение иностранных студентов, организация программ обменов, производственных практик, индивидуальная студенческая мобильность); профессорско-преподавательского состава (обмен преподавателями, совместные научно-исследовательские и учебные программы, стажировки в зарубежных университетах, организация интенсивных курсов и летних школ); содержательной составляющей учебных программ (новые программы и курсы с ощутимым международным компонентом, учитывающие элементы межкультурной коммуникации и страноведения); иностранных языков, дистанционного обучения. Выделены основные причины увеличения численности иностранных студентов в Украине, а именно: обеспечение участия в различных программах международной мобильности; диверсификация языков обучения (увеличение не только англоязычных программ, но и франкоязычных, внедрение образовательных программ на основных европейских и наиболее распространенных восточных языках); создание возможностей для получения параллельно с национальным дипломом о высшем образовании документа одной из стран Европейского Союза (программы двойных и совместных дипломов); использование современных технологий и преимуществ дистанционного обучения; развитие образовательного франчайзинга, повышение прозрачности и укрепление информационной политики.The article considers the training of foreign students in Ukraine as a factor of the internationalization of higher education. Based on the analytical reports of the International Research Foundation of Educational Policy and CEDOS it is described the international Educational markets for Ukrainian universities. Markets of International Education for Ukrainian universities for the last 10 years have changed. The proportion of students from Iran and Malaysia significantly decreased since the Malaysian government stopped to recognize the Ukrainian medical diplomas of higher education.
  Повний текст PDF - 453.285 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Грищук Ю.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Грищук Ю. Організація навчання іноземних студентів в Україні як чинник інтернаціоналізації вищої освіти / Ю. Грищук // Неперервна професійна освіта: теорія і практика. - 2016. - Вип. 1-2. - С. 101-105. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NPO_2016_1-2_21.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Грищук Юлія Володимирівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського