Наукова періодика України Неперервна професійна освіта: теорія і практика


Соболєва-Терещенко О. 
Типологія каналів дистрибуції надання освітніх послуг вищими навчальними закладами / О. Соболєва-Терещенко // Неперервна професійна освіта: теорія і практика. - 2016. - Вип. 1-2. - С. 60-65. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NPO_2016_1-2_13
Наведено типологію каналів дистрибуції освітніх послуг відповідно до специфіки ВНЗ. Виділено такі різновиди каналів: канали одиничних угод, які характеризуються мінімальною взаємозалежністю учасників; традиційні канали, які складаються з одного і більше посередників, кожен з яких прагне до максимізації прибутку без урахування можливостей отримання максимального прибутку для цього каналу в цілому. В залежності від територіального розташування визначено внутрішні канали дистрибуції, що розташовані на території України, та зовнішні, які зорієнтовані на експорт освітніх послуг та розташовані за межами України. В міру насиченості ринку освітніми послугами сформовано такі канали дистрибуції: Direct sale – первинний продаж освітніх послуг; Х – sale – перехресний продаж освітніх послуг; Up–sale – коли найкращим студентам, які вже отримали певний рівень освіти, пропонують підвищити його за тим же спрямуванням; інтегровані канали/системи – організаційна форма каналу розподілу, в якій виробники, оптові і роздрібні посередники взаємодіють в рамках єдиної системи каналами дистрибуції; Інтернет-сторінки або одно сторінкові сайти з окремих напрямків діяльності; видання Інтернет-газети або журналу ВНЗ; Інтернет повідомлення в афішах подій міста тощо. Виокремлено зовнішні канали дистрибуції, які дозволяють залучити до навчання в Україну абітурієнтів з інших країн: організація міжнародних контактів з закордонними ВНЗ в рамках обміну студентами, стажуванням викладачів; участь у міжнародних проектах, програмах та грантах; співробітництво з туристичними фірмами; проведення спільних заходів з Посольствами країн; спілкування з іноземними студентами інших ВНЗ через англомовні курси та клуби.Приведена типология каналов дистрибуции образовательных услуг в соответствии со спецификой высших учебных заведений. Выделены такие разновидности каналов: каналы единичных сделок, которые характеризуются минимальной взаимозависимостью участников; традиционные каналы, которые состоят из одного и более посредников, каждый из которых стремится к максимизации прибыли без учета возможностей получения максимальной прибыли для данного канала в целом. В зависимости от территориального расположения определены внутренние каналы дистрибуции, расположенные на территории Украины и внешние, ориентированные на экспорт образовательных услуг, расположенные за пределами Украины. По мере насыщенности рынка образовательными услугами сформированы такие каналы дистрибуции: Direct sale - первичная продажа образовательных услуг; Х - sale - перекрестная продажа образовательных услуг; Up-sale - когда лучшим студентам, которые уже получили определенный уровень образования, предлагают повысить его по тому же направлению; интегрированные каналы/системы - организационная форма канала распределения, в которой производители, оптовые и розничные посредники взаимодействуют в рамках единой системы; Интернет-страницы или страничные сайты по отдельным направлениям деятельности; издания Интернет-газет или журналов ВУЗ; Интернет-сообщение в афишах событий города и тому подобное. Выделены внешние каналы дистрибуции, которые позволяют привлечь к обучению в Украине абитуриентов из других стран: организация международных контактов с зарубежными ВУЗ в рамках обмена студентами, стажировка преподавателей; участие в международных проектах, программах и грантах; сотрудничество с туристическими фирмами; проведение совместных мероприятий Посольствами других стран; общение с иностранными студентами других ВУЗ через англоязычные курсы и клубы.During the last years there has been a significant reduction in the number of students who are applying to higher education, which intensifies the competition among higher education institutions and universities to attract and trainees and students. The study and understanding of the channels of distribution of educational services and their preferences for different institutes and universities is important for the strategic planning and marketing of higher education institutions both from the stand point promotion of services and so the offered level of the training. Today, European integration and rapid development of information technologies leads to the appearance of new channels of distribution of educational services. The article gives a typology of distribution channels, depending on the availability of using intermediaries, depending on the direction of used, depending on the level of development of information technologies and Internet, depending on the degree of saturation of the market of educational services.
  Повний текст PDF - 286.176 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Соболєва-Терещенко О.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Соболєва-Терещенко О. Типологія каналів дистрибуції надання освітніх послуг вищими навчальними закладами / О. Соболєва-Терещенко // Неперервна професійна освіта: теорія і практика. - 2016. - Вип. 1-2. - С. 60-65. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NPO_2016_1-2_13.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського