Наукова періодика України Неперервна професійна освіта: теорія і практика


Головач Н. 
Методика оцінювання відповідності професійно значущих якостей фахівців з управління персоналом та економіки праці вимогам ринку праці / Н. Головач // Неперервна професійна освіта: теорія і практика. - 2016. - Вип. 1-2. - С. 56-60. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NPO_2016_1-2_12
Проведено діагностику професійно значущих якостей майбутніх фахівців (26 студентів-випускників бакалаврату кафедри "Управління персоналом та економіки праці" Міжрегіональної Академії управління персоналом). За результатами анкетування проведено аналіз рівня затребуваності окремих, виділено ті дисципліни освітньої професійної програми, вивчення яких дозволить випускникові опанувати необхідні компетенції, а також підвищити рівень професійно значущих якостей фахівця відповідно до його професійної ролі. Для визначення груп складових професійно значущих якостей випускника ВНЗ цього профілю розроблено анкети для проведення соціологічного опитування роботодавців. За кожною групою професійно значущих якостей детально розписано складові відповідно до професійної ролі фахівця з управління персоналом та економіки праці. Статистичний аналіз результатів анкетування проведено методом структуризації функції якості. Констатовано, що зміст освітньо-професійної програми не забезпечений відповідним переліком навчальних дисциплін, що негативно впливає на формування професійно значущих якостей сучасного випускника. Акцентовано увагу на доцільності вивчення студентами окремих дисциплін для формування професійно значущих якостей майбутніх фахівців, тобто орієнтації на потреби ринку, а не на можливості ВНЗ.Проведена диагностика профессионально значимых качеств будущих специалистов (26 студентов-выпускников бакалаврата кафедры "Управление персоналом и экономики труда" Межрегиональной Академии управления персоналом). По результатам анкетирования проведен анализ уровня востребованности отдельных професииональных качеств; выделены дисциплины образовательной профессиональной программы, изучение которых позволит выпускнику овладеть необходимыми компетенциями, а также повысить уровень профессионально значимых качеств специалиста соответственно его профессиональной роли. Для определения групп составляющих профессионально значимых качеств выпускника ВУЗ этого профиля разработаны анкеты для проведения социологического опроса работодателей, описаны составляющие в соответствии с профессиональной ролью специалиста по управлению персоналом и экономики труда. Статистический анализ результатов анкетирования проведен методом структуризации функции качества. Констатировано, что содержание образовательно-профессиональной программы не обеспечено соответствующим перечнем учебных дисциплин, негативно влияет на формирование профессионально значимых качеств современного выпускника. Акцентировано внимание на целесообразности изучения студентами отдельных дисциплин для формирования профессионально значимых качеств будущих специалистов, то есть ориентации на потребности рынка, а не на возможности ВУЗ.The article is dedicated to the conforming of the professionally important qualities of specialists in personnel management and labor economics to the requirements of labour market. Attention is accented on development of new models of education quality control at participation of employers. In the article proposed to diagnose the actual level of knowledge, abilities and skills for students during passing of practice. Establishment of actual level of knowledge deviation on every educational stage, nonconformity of abilities and skills of student from normative requirements were studied. The complex of the correcting actions to the elimination of the student’s knowledge deviation was developed.
  Повний текст PDF - 388.328 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Головач Н.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Головач Н. Методика оцінювання відповідності професійно значущих якостей фахівців з управління персоналом та економіки праці вимогам ринку праці / Н. Головач // Неперервна професійна освіта: теорія і практика. - 2016. - Вип. 1-2. - С. 56-60. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NPO_2016_1-2_12.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Головач Наталія Василівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського