Сівак Н. 
Розвиток поняття соціалізація у педагогічних працях педагогів періоду ХІХ – ХХ ст. / Н. Сівак // Неперервна професійна освіта: теорія і практика. - 2014. - Вип. 1-2. - С. 95-99. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NPO_2014_1-2_20
Проаналізовано погляди вітчизняних та зарубіжних педагогів та психологів щодо соціалізації особистості, суті взаємодії суспільства і людини в процесі соціалізації, розробки теорії соціалізації: феноменалістичний або особовий підхід. Уточнено структуру та функції, фактори та закономірності соціалізації. Названо соціальні інститути та механізми деталізації особливостей взаємодії соціалізації і виховання за сучасних умов. Визначено історичні аспекти дослідження основних засобів соціалізації в педагогічному дискурсі, зокрема викладено значення колективної гри як фактора в процесі соціалізації особистості. Підкреслено психологічні аспекти соціалізації в контексті інтеріоризації та ідентифікації особистості в суспільстві. Обгрунтовано вплив спадковості, середовища та виховання на соціалізацію особистості. Охарактеризовано суперечливі тенденції у трактуванні поняття соціальна праця. Відзначено практичні аспекти розробки педагогічного аспекту соціалізації. Уточнено структуру та функції соціальних механізмів та інститутів соціалізації, особливості взаємодії соціалізації та виховання за сучасних умов. Констатовано, що основними інститутами соціалізації є система освіти та виховання. Проанализированы взгляды отечественных и зарубежных педагогов и психологов по вопросам социализации личности, сути взаимодействия общества и человека в процессе социализации, разработки теории социализации: феноменолистический или личный подход. Уточнены структура и функции, факторы и закономерности социализации. Названы социальные институты и механизмы детализации особенностей взаимодействия социализации и воспитания в современных условиях. Определены исторические аспекты основных средств социализации, в частности изложено значение коллективной игры как фактора в процессе социализации личности. Подчеркнуты психологические аспекты социализации в контексте интериоризации и идентификации личности в обществе. Обосновано влияние наследственности, среды и воспитания на социализацию личности. Определены противоречивые тенденции в трактовке понятия социальная работа. Отмечены практические аспекты разработки и реализации педагогического аспекта социализации. Уточнены структура и функции социальных механизмов и институтов социализации. Освещены особенности взаимодействия социализации и воспитания в современных условиях. Констатировано, что основными институтами социализации является система образования и воспитания.The development and becoming of socialization as a social pedagogical concept in a period XIX-XX of age is exposed in the article; the attention is concentrated and works of teachers, psychologists of the noted period, are analyzed in relation to expansion of essence and maintenance of concept socialization: constituents, mechanisms, law conformities, levels, factors of socialization, as a process; roles of society, education and heredity, are in the noted process.
  Повний текст PDF - 393.505 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Сівак Н.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Сівак Н. Розвиток поняття соціалізація у педагогічних працях педагогів періоду ХІХ – ХХ ст. / Н. Сівак // Неперервна професійна освіта: теорія і практика. - 2014. - Вип. 1-2. - С. 95-99. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NPO_2014_1-2_20.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Сівак Наталія Антонівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського