Наукова періодика України Неперервна професійна освіта: теорія і практика


Горохова Т. 
Організація текстотворчої діяльності студентів філологічних спеціальностей під час вивчення морфології / Т. Горохова // Неперервна професійна освіта: теорія і практика. - 2014. - Вип. 1-2. - С. 69-73. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NPO_2014_1-2_15
Презентовано етапи роботи студентів-філологів над синтаксичними, лексичними, морфологічними елементами опрацювання текстових сегментів в українській мові. Проаналізовано схожі та відмінні моменти в українській, білоруській, польській мовах, зокрема: синтаксична структура речення, будова речення, творення іменників, прикметників і дієслів за допомогою суфіксально-префіксального способу. Висвітлено особливості організації текстотворчої діяльності студентів філологічних спеціальностей, яка виявляється в складності інструментарію використовуваних у тексті мовних засобів (навчальний текст інтегрує мовні елементи всіх функціональних стилів і сфер використання загальнонаціональної мови), а також у тому, що загальні текстові категорії набувають у навчальному тексті ускладненого і специфічного вираження. Констатовано, що вибір навчальних текстів як засобу організації текстотворчої діяльності студентів під час вивчення морфології зумовлений такими аспектами: лінгвістичними, професійно-орієнтованими, лінгводидактичними. Представлены этапы работы студентов-филологов над синтаксическими, лексическими, морфологическими элементами обработки текстовых сегментов в украинском языке. Проанализированы похожие и отличительные моменты в украинском, белорусском, польском языках, в частности: синтаксическая структура предложения, строение предложения, образование существительных, прилагательных и глаголов с помощью суффиксально-приставочного способа. Освещены особенности организации текстотворческой деятельности студентов филологических специальностей, которая проявляется в сложности инструментария используемых в тексте языковых средств (учебный текст интегрирует языковые элементы всех функциональных стилей и сфер использования общенационального языка), а также в том, что общие текстовые категории приобретают в учебном тексте осложненное и специфическое выражение. Констатировано, что выбор учебных текстов как средства организации текстотворческой деятельности студентов при изучении морфологии обусловлен следующими аспектами: лингвистическими, профессионально-ориентированными, лингводидактическими.Didactic aspects of the organization of the text creational activities of students philologists have been reviewed in the article on the basis of scientific and methodological literature.The aim of the article is to study a system of methods and typology of exercises and tasks to optimize the text creational activities of philology specialties students during morphology study. The article suggest the examples of exercises and tasks which completion develops students’ linguistic alertness, stimulates their linguistic creativity, creates practical skills in self-selecting of texts for study in terms of linguistic norms.
  Повний текст PDF - 390.404 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Горохова .

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Горохова Т. Організація текстотворчої діяльності студентів філологічних спеціальностей під час вивчення морфології / Т. Горохова // Неперервна професійна освіта: теорія і практика. - 2014. - Вип. 1-2. - С. 69-73. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NPO_2014_1-2_15.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського