Наукова періодика України Неперервна професійна освіта: теорія і практика


Ромашенко В. Є. 
Формування інформаційно-комунікаційної компетенції майбутніх учителів-філологів: принципи відбору і структурування змісту / В. Є. Ромашенко // Неперервна професійна освіта: теорія і практика. - 2013. - Вип. 1-2. - С. 87-93. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NPO_2013_1-2_15
На основі результатів анкетування респондентських груп вчителів-філологів та студентів-філологів I курсу визначено й охарактеризовано принципи формування змісту професійної підготовки бакалаврів філології: принцип цільового призначення, безперервності, модульності, міждисциплінарної інтеграції, адаптивності. Розроблено дескриптивну шкалу рівнів сформованості інформаційно-комунікаційної компетенції учителів: творчий, продуктивний, репродуктивний та базовий. Виділено змістові модулі для різних дисциплін освітньо-професійної програми підготовки бакалаврів; зміст основних модулів включено у викладання інформатики та комп’ютерних технологій; зміст підтримувальних змістовних модулів – у викладання гуманітарних предметів; структурні компоненти організаційних і комунікаційних модулів спрямовані на самонавчання та самоорганізацію діяльності студентів; зміст спеціалізованих модулів – для дисциплін, пов’язаних з методикою викладання іноземних мов і зарубіжної літератури; зміст переносних модулів – для педагогічної практики з іноземної мови.На основе результатов анкетирования респондентских групп учителей-филологов и студентов-филологов I курса определены следующие принципы формирования содержания профессиональной подготовки бакалавров филологии: принцип целевого назначения, непрерывности, модульности, междисциплинарной интеграции, адаптивности. Разработана дескриптивная шкала уровней сформированности информационно-коммуникационной компетенции учителей: творческий, продуктивный, репродуктивный и базовый. Выделены содержательные модули для различных дисциплин образовательно-профессиональной программы подготовки бакалавров; содержание основных модулей включено в преподавание информатики и компьютерных технологий; содержание поддерживающих содержательных модулей – в преподавание гуманитарных предметов; структурные компоненты организационных и коммуникационных модулей направлены на самообучение и самоорганизацию деятельности студентов; содержание специализированных модулей – для дисциплин, связанных с методикой преподавания иностранных языков и зарубежной литературы; содержание переносных модулей – для педагогической практики по иностранному языку. In the article the principles of professional Bachelor of Philology content forming (purpose, continuity, modularity, interdisciplinary integration and adaptability) are determined. Content modules of disciplines of educational and professional programs of training of future teachers in linguistics (basic, organizational, communicational, portable) are described for the formation and communication competence.
  Повний текст PDF - 444.17 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Ромашенко В.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Ромашенко В. Є. Формування інформаційно-комунікаційної компетенції майбутніх учителів-філологів: принципи відбору і структурування змісту / В. Є. Ромашенко // Неперервна професійна освіта: теорія і практика. - 2013. - Вип. 1-2. - С. 87-93. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NPO_2013_1-2_15.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Ромашенко Вікторія Євгенівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського