Наукова періодика України Методологія, теорія та практика соціологічного аналізу сучасного суспільства


Вахула Б. Я. 
Соціальні медіа як механізм масової мобілізації: концептуалізація та емпіричне дослідження / Б. Я. Вахула // Методологія, теорія та практика соціологічного аналізу сучасного суспільства. - 2014. - Вип. 20. - С. 187-195. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mtpsa_2014_20_33
Розглянуто соціальні медіа як опосередкований Інтернетом поліфункціональний комунікативно-інформаційний механізм, що має ряд відмінностей від традиційних медіа, зокрема у вимірі масової мобілізації до політичної участі. Конструюються емпіричні показники дослідження мобілізаційного впливу соціальних медіа, зокрема у вимірі конвенційних та неконвенційних форм політичної участі. Проаналізовано особливості масової мобілізації до політичної участі у вимірі "конвенційне - неконвенційне" серед мешканців м. Львів із використанням індексу дестабілізаційності протестного потенціалу, створеного Є. Головахою, А. Горбачиком і Н. Паніною.Розкрито функціонування соціальних медіа як механізму політичної мобілізації в сучасному українському суспільстві. З позицій структурного функціоналізму, теорії мобілізації ресурсів та теорії соціального капіталу проаналізовано: конвенційну та неконвенційну політичну участь користувачів соціальних медіа; відмінності у мобілізаційному впливі соціальних і традиційних медіа; специфіку мобілізаційного впливу соціальних медіа в демократичних і недемократичних суспільствах; функціональний та дисфункціональний виміри мобілізаційного впливу соціальних медіа. Визначено кількісні та якісні показники мобілізаційного впливу соціальних медіа у політичній сфері з особливою увагою до конвенційних і неконвенційних форм їх політичної участі. Користувачі соціальних медіа відносяться до чотирьох груп: "індиферентні користувачі", які не беруть участі у колективних діях в політичній сфері ані онлайн, ані офлайн; "пасивні прихильники" - користувачі соціальних медіа із визначеними політичними поглядами, які не беруть участь у колективних діях офлайн, а є лише споживачами релевантної до політики інформації, що поширюється онлайн; "віртуальні активісти" - користувачі соціальних медіа з визначеними політичними поглядами, які поширюють свої погляди онлайн, але не беруть участі у колективних діях в політичній сфері офлайн; "активісти ризику" - користувачі соціальних медіа з визначеними політичними поглядами, які не лише поширюють свої погляди онлайн, але й беруть участь у колективних діях офлайн. Вивчено особливості мобілізаційного впливу соціальних медіа в період акцій протесту на межі 2013 - 2014 рр.
  Повний текст PDF - 464.896 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Вахула Б.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Вахула Б. Я. Соціальні медіа як механізм масової мобілізації: концептуалізація та емпіричне дослідження / Б. Я. Вахула // Методологія, теорія та практика соціологічного аналізу сучасного суспільства. - 2014. - Вип. 20. - С. 187-195. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mtpsa_2014_20_33.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського