Наукова періодика України Молодь і ринок


Савченко М. 
Модель гендерного виховання дітей старшого дошкільного віку / М. Савченко // Молодь і ринок. - 2014. - № 11. - С. 26-32. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mir_2014_11_7
Проаналізовано проблеми впровадження гендерного підходу в дошкільні навчальні заклади. Обгрунтовано та описано експериментальну модель гендерного виховання дітей старшого дошкільного віку. Наголошено, що основним системотворчим компонентом моделі є її мета − гендерне виховання дітей старшого дошкільного віку на основі соціального замовлення, визначеного Законом України "Про дошкільну освіту", в якому проголошений пріоритет вільного розвитку особистості вихованців, що спрямовує зусилля педагогів на створення умов для самовизначення та самореалізації дошкільнят. Зосереджено увагу на організаційно-педагогічних умовах як складових способу життя, що створюють можливості виховання всебічної та гармонійної особистості. Представлено критерії сутнісної характеристики процесу гендерного виховання дітей цього віку: емоційний, пізнавальний, комунікативно-поведінковий і ціннісний. Зазначено, що однією із основних складових моделі є результат гендерного виховання дошкільників, який досягається через способи, прийоми досягнення мети, яку ставить перед собою педагог у своїй виховній діяльності. Тобто, в загальному, це лінія поведінки вихователя, яку він обирає у співпраці з вихованцем для досягнення позитивного та необхідного результату. Проанализированы проблемы внедрения гендерного подхода в дошкольные учебные заведения. Обосновано и описано экспериментальную модель гендерного воспитания детей старшего дошкольного возраста. Отмечено, что основным системообразующим компонентом модели является ее цель – гендерное воспитание детей старшего дошкольного возраста на основе социального заказа, определенного Законом Украины "О дошкольном образовании", в котором провозглашен приоритет свободного развития личности воспитанников, который направляет усилия педагогов на создание условий для самоопределения и самореализации дошкольников. Сосредоточено внимание на организационно-педагогических условиях как составляющих образа жизни, которые создают возможности воспитания всесторонней и гармоничной личности. Представлены критерии сущностной характеристики процесса гендерного воспитания детей этого возраста: эмоциональный, познавательный, коммуникативно-поведенческий и ценностный. Отмечено, что одной из основных составляющих модели есть результат гендерного воспитания дошкольников, который достигается посредством способов, приемов достижения цели, которую ставит перед собой педагог в своей воспитательной деятельности. То есть, в общем, это линия поведения воспитателя, которую он выбирает в сотрудничестве с воспитанником для достижения положительного и необходимого результата.The problems of gender mainstreaming in the pre-school education. Justified and described an experimental model of gender education of preschool children. It is noted that the main component of the system-model is its goal - gender education of children of the senior preschool age on the basis of social order, as defined by the Law of Ukraine "On Pre-School Education," which proclaimed the priority of the free development of the personality of pupils, who directs the efforts of teachers to create conditions for self-determination and self preschoolers. It focuses on organizational and pedagogical conditions as the lifestyle components that create the possibility of a comprehensive education and harmonious personality. The criteria of the essential characteristics of the process of gender education of children of this age: the emotional, cognitive, communicative and behavioral and evaluative. It is noted that one of the main components of the model is the result of gender education of preschool children, which is achieved by the methods, techniques, achieving a goal that has set itself the teacher in his educational activity. That is, in general, this line of conduct teacher, he chooses in collaboration with the pupil to achieve a positive and necessary result.
  Повний текст PDF - 599.91 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Савченко М.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Савченко М. Модель гендерного виховання дітей старшого дошкільного віку / М. Савченко // Молодь і ринок. - 2014. - № 11. - С. 26-32. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mir_2014_11_7.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Савченко Марина Василівна (економічні науки)
  • Савченко Марина Василівна (економічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського