Наукова періодика України | Медицина невідкладних станів | ||
Клигуненко О. М. Дидактичні основи вибору методу навчання за модулем "Невідкладні стани" із підготовки до ліцензованого іспиту "Крок 3" / О. М. Клигуненко, О. Ю. Муризіна // Медицина неотложных состояний. - 2018. - № 5. - С. 173-177. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Medns_2018_5_33 За визначенням державного центру тестування при МОЗ України, професійна компетентність діагностується як уміння застосовувати знання й розуміння фундаментальних біомедичних наук та основних медичних дисциплін, які є найважливішими для забезпечення допомоги хворому під наглядом більш освідченого лікаря. Мета роботи - науково обгрунтувати способи конструювання педагогічного процесу під час практичних занять модуля "Невідкладні стани" в інтернів усіх спеціальностей, застосовуючи методи й прийоми сучасної дидактики вищої медичної школи. В основу проспективного ініціативного педагогічного систематичного дослідження покладені дані аналізу проведених у 2011 - 2018 рр. практичних занять навчального модуля "Невідкладні стани" в інтернів усіх спеціальностей із підготовки до ліцензованого іспиту "Крок 3". Особливість модуля - домінуюче місце фахової навчальної задачі з відпрацюванням освітньої технології "прийняття лікарського рішення" при наданні допомоги пацієнту; методична основа - технологія компетентнісного (діяльнісного) підходу в навчанні. Опанування змісту модуля відбувалося через послідовне розв'язання тематичних задач: тих, що відтворюють знання, "за зразком", реконструктивно-варіативних, частково пошукових. Відповідно до навчальних можливостей кожного інтерна здійснювалося диференційоване навчальне ускладнення: спочатку - вміння комбінувати раніше відомі знання й способи дії, надалі - встановлювати зв'язки між наявними знаннями і новим завданням, що сприяло засвоєнню мультидисциплінарного навчального матеріалу й способів діяльності. Педагогічну ситуацію конструювали так, щоб інтерни не отримували рішення в готовому вигляді, а через самостійне здобування знань і їх переопрацювання в процесі власної навчально-пізнавальної діяльності обгрунтовано визначали розв'язання навчальної фахової задачі й спосіб дій - лікарську компетенцію. Під час занять модуля відбувалося перетворення вихідних академічних предметних знань і теоретичних умінь кожного змістовного розділу в інтегроване відпрацювання прийняття інтерном фахового рішення в цілому для забезпечення допомоги хворому. Висновки: методика застосування системи завдань з поступовим зростанням складності й проблемності розв'язуваних задач, з використанням фахового міждисциплінарного узагальнення на основі діяльнісного дидактичного підходу викладача й організації педагогічних умов для активної пізнавальної діяльності тих, хто навчається, підвищує якість підготовки лікарів-інтернів, виконуючи освітню, розвиваючу й виховну функцію. Цитованість авторів публікації: Бібліографічний опис для цитування: Клигуненко О. М. Дидактичні основи вибору методу навчання за модулем "Невідкладні стани" із підготовки до ліцензованого іспиту "Крок 3" / О. М. Клигуненко, О. Ю. Муризіна // Медицина неотложных состояний. - 2018. - № 5. - С. 173-177. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Medns_2018_5_33.Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|
|
Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського |