Наукова періодика України Інформаційні технології і засоби навчання


Деркач Л. М. 
Інтеграція засобів медіаосвіти в навчання української мови (за професійним спрямуванням) майбутніх педагогів / Л. М. Деркач // Інформаційні технології і засоби навчання. - 2017. - Т. 59, вип. 3. - С. 62-75. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ITZN_2017_59_3_8
Розкрито можливості інтеграції окремих тем із медіаграмотності з темами дисципліни «Українська мова (за професійним спрямуванням)», передбаченої навчальними планами підготовки бакалаврів. Досліджено ефективність такої інтеграції в аспекті формування в студентів навичок орієнтуватися в медійному потоці. Проаналізовано різні можливості використання певних медіаосвітніх тем (практичні заняття, завдання для самостійної роботи) під час вивчення української мови (за професійним спрямуванням). Перевірено дієвість інтеграції в аспекті формування у студентів культури дослідження медіаповідомлень, розуміння контексту медіаповідомлень та вміння виявляти, хто має користь від них. Результати дослідження свідчать, що інтеграція медіаграмотності з дисципліною «Українська мова (за професійним спрямуванням)» сприяє формуванню в студентів навичок усвідомлення репрезентаційної природи медіа, унеможливлює деструктивний вплив і маніпулювання свідомістю за посередництвом медіаінформації.Раскрыты возможности интеграции отдельных тем медиаграмотности с темами предмета «Украинский язык (профессионального направления)», предусмотренного учебными планами подготовки бакалавров. Исследована эффективность такой интеграции в аспекте формирования у студентов умений ориентироваться в медийном потоке. Проанализированы разные возможности использования некоторых медиаобразовательных тем (практические занятия, задания для самостоятельной работы) во время изучения украинского языка. Проверена действенность интеграции в аспекте формирования у студентов культуры исследования медиасообщений, понимания контекста медиасообщений и умения определять, кто имеет корысть от них. Результаты исследования показывают, что интеграция медиаграмотности с предметом «Украинский язык (профессионального направления)» способствует формированию у студентов умений осмысливать репрезентационную природу медиа, предупреждая деструктивное влияние и манипулирование сознанием при посредничестве медиаинформации.The article considers possibilities of integration of some Media Literacy topics with the Ukrainian Language curriculum topics (the Ukrainian Language is viewed here as an academic discipline for professional direction). Different possibilities of theuse of certain Media Literacy topics during the Ukrainian Language classes are analyzed. Efficiency of such integration is investigated. It is proved that due to integration students learn skills that help them to understand and evaluate complex messagesthey receive from mass media, identify bias, misinformation and lies, and recognize what the media maker wants them to believe or do. Research results show that integration of Media Literacy with the Ukrainian Language as an academic discipline facilitates better understanding of media messages and prevents manipulation of students’ consciousness.
  Повний текст PDF - 256.669 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Деркач Л.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Деркач Л. М. Інтеграція засобів медіаосвіти в навчання української мови (за професійним спрямуванням) майбутніх педагогів / Л. М. Деркач // Інформаційні технології і засоби навчання. - 2017. - Т. 59, вип. 3. - С. 62-75. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ITZN_2017_59_3_8.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського