Наукова періодика України Інформаційні технології і засоби навчання


Буров О. Ю. 
ІКТ для дослідницьких робіт старшокласників: принципи проектування, напрями застосування, досвід використання / О. Ю. Буров, М. А. Шиненко // Інформаційні технології і засоби навчання. - 2016. - Т. 51, вип. 1. - С. 8-20. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ITZN_2016_51_1_4
Розглянуто принципи та технологію проектування ІКТ для дослідницьких робіт у школі, що включає дві підсистеми – оцінювання інтелектуальних здібностей і відбір учнів до інтелектуальних професій та моделювання когнітивної і перцептивної діяльності в умовах дії різних чинників (зовнішніх і внутрішніх). Наведено опис психологічних тестів, що використовуються в запропонованій ІКТ. Розглянуто приклад побудови учнівських дослідницьких проектів у сфері природничо-математичних наук на базі експериментального дослідження із застосуванням розробленої ІКТ: виявлення впливу сонячної активності та геомагнітного поля на фізіологічний стан і когнітивну діяльність, зв’язок хронотипу й успішності навчання старшокласників, виникнення біфуркацій у швидкості виконання когнітивних задач. Одержані учнями результати демонструють можливість виконання таким шляхом не тільки дослідницьких проектів навчального характеру, але й проведення реальних наукових досліджень з одержанням нових знань у галузі математики, фізики, психології, медицини та фізіології.Рассмотрены принципы и технология проектирования ИКТ исследовательских работ в школе, включающей две подсистемы – оценки интеллектуальных способностей и отбор учащихся к интеллектуальным профессиям, а также моделирования когнитивной и перцептивной деятельности в условиях воздействия различных факторов (внешних и внутренних). Проведено описание психологических тестов, используемых в предложенной ИКТ. Рассмотрен пример построения ученических исследовательских проектов в сфере естественно-математических наук на базе экспериментального исследования с применением разработанной ИКТ: выявление влияния солнечной активности и геомагнитного поля на физиологическое состояние и когнитивную деятельность, связь хронотипа и успешности обучения старшеклассников, возникновение бифуркаций в скорости выполнения когнитивных задач. Полученные учащимися результаты демонстрируют возможность выполнения таким путем не только исследовательских проектов учебного характера, но и проведения реальных научных исследований с получением новых знаний в области математики, физики, психологии, медицины и физиологии.The article describes the principles of ICT design and technology for research in high school, including two subsystems - assessment of intellectual abilities and the selection of students for the intellectual professions, as well as the modeling of cognitive and perceptual activity in the conditions of influence of various factors (internal and external). The description of the psychological tests used in the proposed ICT has been given. It is described an example of student research projects in thefield of natural and mathematical sciences on the basis of experimental studies using the developed ICT: identifying the effect of solar activity and geomagnetic field on a physiological state and cognitive performance, communication chronotype and success of high school students learning, appearance of bifurcation in the performance of cognitive tasks rate. These results demonstrated the students' ability to perform using this ICT not only the research training projects, but also the field research to yield new knowledge in mathematics, physics, psychology, medicine and physiology.
  Повний текст PDF - 238.201 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Буров О.
  • Шиненко М.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Буров О. Ю. ІКТ для дослідницьких робіт старшокласників: принципи проектування, напрями застосування, досвід використання / О. Ю. Буров, М. А. Шиненко // Інформаційні технології і засоби навчання. - 2016. - Т. 51, вип. 1. - С. 8-20. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ITZN_2016_51_1_4.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Буров Олександр Юрійович (1953–) (технічні науки)
  • Шиненко Микола Адрійович (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського