Наукова періодика України Інформаційні технології і засоби навчання


Богачков Ю. М. 
Виявлення і порівняння кваліфікацій на основі профілю компетенцій / Ю. М. Богачков, П. С. Ухань // Інформаційні технології і засоби навчання. - 2013. - Т. 37, вип. 5. - С. 10-19. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ITZN_2013_37_5_4
Зауважено, що компетентнісний підхід в освіті і необхідність адекватного оцінювання підготовленості фахівців ставить завдання розробки відповідних моделей компетенцій тих, хто ще навчається, і фахівців, які вже працюють. Проаналізовано два підходи до побудови моделі компетенцій. Перший — проведення функціонального аналізу необхідної діяльності, і на цій основі вичленення необхідних компетенцій. Другий — спостереження за конкретним (зазвичай, якнайкращим) фахівцем на робочому місці в процесі діяльності з професійною фіксацією всіх аспектів його діяльності (поведінки). На прикладі формування профілів IT фахівців розглянуто підхід до спрощення й автоматизації процедури побудови моделі компетенцій фахівця. Запропонований підхід дозволяє створювати і динамічно оновлювати моделі компетенцій з використанням можливостей мережі інтернет й експертного ресурсу фахового середовища.Отмечено, что компетентностный подход в образовании и необходимость адекватного оценивания подготовленности специалистов ставит задачу разработки соответствующих моделей компетенций тех, кто учится и работает. Проанализированы два подхода к построению модели компетенций. Первый — проведение функционального анализа необходимой деятельности, и на этой основе вычленения необходимых компетенций. Второй — наблюдение конкретного (обычно наилучшего) специалиста на рабочем месте в процессе деятельности с профессиональной фиксацией всех аспектов его деятельности (поведения). На примере формирования профилей ИT специалистов рассмотрен подход к упрощению и автоматизации процедуры построения модели компетенций специалиста. Предложенный поход позволяет создавать и динамически обновлять модели компетенций с использованием возможностей сети интернет и экспертного ресурса профессионального сообщества.The competency approach in education and the need for adequate assessment by trained professionals put challenge of developing performance models for students and professionals. Examines two approaches to building a competency model. First — a functional analysis of necessary activities, and on this basis, the isolation of the necessary competencies. The second — a particular observation (usually the best) specialist in the workplace during work with a professional recording of all aspects of his activity (behavior). On the example of the formation of IT specialists profiles the approach to simplify and automate the construction of a professionals competency model is considered. The proposed approach can help dynamically create, update, and implement a competency model with using network capabilities and expert resource of professional environment.
  Повний текст PDF - 220.355 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Богачков Ю.
  • Ухань П.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Богачков Ю. М. Виявлення і порівняння кваліфікацій на основі профілю компетенцій / Ю. М. Богачков, П. С. Ухань // Інформаційні технології і засоби навчання. - 2013. - Т. 37, вип. 5. - С. 10-19. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ITZN_2013_37_5_4.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Богачков Юрій Миколайович (педагогічні науки)
  • Ухань Павло Станіславович (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського