Наукова періодика України Фізичне виховання, спорт і культура здоров'я у сучасному суспільстві


Вільчковська А. 
Особливості інтеграції музики й рухової діяльності школярів у процесі фізичного виховання / А. Вільчковська // Фізичне виховання, спорт і культура здоров'я у сучасному суспільстві. - 2019. - № 3. - С. 10-16. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Fvs_2019_3_4
Багаторічний досвід учителів фізичного виховання та наукові дослідження свідчать про, те що музика стимулює активність нервової системи, викликає зміни у функціональному стані організму, змінює напруження м'язів, швидкість роботи серця, ритм дихання й ін. Слухання музики створює в учнів певний емоційний стан (залежно від її характеру). Музика також є важливим засобом підвищення мотивації школярів до занять фізкультурою та спортом. Мета дослідження - визначити специфіку інтеграції музики й рухової діяльності в процесі фізичного виховання школярів. Методи дослідження - аналіз літератури з педагогіки музичного виховання, теорії та методики фізичного виховання; анкетування учнів і вчителів; психологопедагогічні спостереження на уроках фізкультури. Аналіз педагогічного досвіду із застосуванням музики на заняттях фізкультури й спорту в школах різних європейських країн свідчить про те, що музику не раціонально застосовувати протягом усього уроку (45 хв). Її використовують у підготовчій частині, 6 - 10 хв основної частини (у разі її відповідності вправам, запропонованим учням), на коротких етапах 5 - 8 хв та в завершальній частині до 3 - 5 хв. Розглянуто також рекомендації щодо вибору музики на різних етапах уроку залежно від засобів фізичної культури. Висновки: інтеграція музики й рухової активності в процесі фізичного виховання учнів загальноосвітніх шкіл спрямована на гармонійний розвиток особистості у фізичному, психічному та естетичному аспектах, активізації музично-рухового навчання, підвищенні ролі музичного мистецтва у сфері загальної життєдіяльності дітей. Застосування функціональної музики на уроках фізкультури й позакласних спортивних заняттях сприяє підвищенню емоційного стану, більш якісному виконанню учнями фізичних вправ, підвищує рухову активність, позитивно впливає на розвиток естетичних почуттів, сприяє поєднанню музики та рухової діяльності в процесі фізичного виховання школярів.
  Повний текст PDF - 232.112 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Вільчковська А.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Вільчковська А. Особливості інтеграції музики й рухової діяльності школярів у процесі фізичного виховання / А. Вільчковська // Фізичне виховання, спорт і культура здоров'я у сучасному суспільстві. - 2019. - № 3. - С. 10-16. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Fvs_2019_3_4.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Вільчковська Анастасія Едуардівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського