Наукова періодика України | Фізичне виховання, спорт і культура здоров'я у сучасному суспільстві | ||
Дикий О. Теоретичні та методичні основи навчання старшокласників семиборства в позаурочній діяльності / О. Дикий, А. Цьось // Фізичне виховання, спорт і культура здоров'я у сучасному суспільстві. - 2019. - № 1. - С. 45-54. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Fvs_2019_1_8 Проведені дослідження лише частково охопили питання розвитку різноманітних видів підготовки в багатоборстві, їх раціонального поєднання протягом річного циклу тренування. Практично не дослідженими залишаються проблеми модельних характеристик та методики підготовки у військово-прикладному семиборстві. Мета дослідження - розробка й експериментальна перевірка ефективності методики навчання військово-прикладного семиборства старшокласників у позаурочній діяльності. Методи дослідження - аналіз психолого-педагогічної літератури, систематизація інформації, педагогічне тестування, антропометричні вимірювання, анкетування, педагогічний експеримент, педагогічне спостереження, математична статистика. Визначення рівня рухової активності молоді здійснювали за міжнародним опитувальником "The International Physical Activity Questionnaire" (IPAQ). У дослідженнях узяли участь 526 хлопців віком 16 - 17 років. Модельні характеристики учасників спартакіади України з військово-спортивного семиборства для допризовної молоді характеризуються високими результатами в усіх видах змагань. Середні показники підтягування становлять 17,07 раза, подолання смуги перешкод - 2,09 хв, с, бігу 100 м - 13,01 с, бігу на 3000 м - 11,31 хв, с, плавання - 41,01 с, метання гранати - 40,89 м, стрільби - 49,27 очок. Важливість універсальної підготовки за всіма видами військово-прикладного семиборства підтверджено й кореляційними зв'язками між видами підготовленості та загальною кількістю отриманих балів. Так, найтісніше пов'язані між собою результати подолання смуги перешкод і бігу на 100 м (r = 0,54), подолання смуги перешкод й отриманих балів із бігу на 100 м (r = -0,53) подолання смуги перешкод та отриманих балів із бігу 3000 м (r = -0,43). Висновки: результати дослідження дали змогу розробити поетапно-послідовну методику навчання військово-прикладного семиборства учнів старших класів. Визначено спрямованість рухової активності у взаємозв'язку з інтенсивністю занять, тривалістю вправ, тривалістю й характером відпочинку, кількістю занять протягом тижня, темпами збільшення навантаження протягом тижня, місяця. Цитованість авторів публікації: Бібліографічний опис для цитування: Дикий О. Теоретичні та методичні основи навчання старшокласників семиборства в позаурочній діяльності / О. Дикий, А. Цьось // Фізичне виховання, спорт і культура здоров'я у сучасному суспільстві. - 2019. - № 1. - С. 45-54. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Fvs_2019_1_8.Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|
|
Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського |