Наукова періодика України Особлива дитина: навчання і виховання


Омельченко І. 
Система діагностики хронотопу комунікативної діяльності у дошкільників із затримкою психічного розвитку / І. Омельченко // Особлива дитина: навчання і виховання. - 2014. - № 3. - С. 41-49. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/DLog_2014_3_7
Розглянуто комунікативну діяльність у контексті категорії "хронотоп" (часопростір). Визначено, що хронотоп комунікативної діяльності (ХКД) є складним соціально-психологічним феноменом, який конструюється особистістю в результаті її реальної і віртуальної комунікації та взаємодії у вимірі буденної й небуденної реальності з іншим, що розгортається в часі й ціннісно-смисловому континуумі буття. Обгрунтовано теоретико-методологічні та методичні засади діагностики ХКД у дошкільників із затримкою психічного розвитку (ЗПР). Розкрито зміст таких принципів діагностичної діяльності практичного психолога в процесі вивчення ХКД у дошкільників із ЗПР. Акцентовано увагу на основних ознаках системи ХКД в дошкільників із ЗПР. Наведено методики системи діагностики ХКД. Зазначено, що розроблене навчально-методичне забезпечення системи психодіагностики ХКД у дошкільників із ЗПР, окреслені принципи та психодіагностичні методики покликані сприяти удосконаленню існуючого інструментарію діагностичного напряму професійної діяльності практичних психологів.Рассмотрена коммуникативная деятельность через призму категории "хронотоп". Определено, что хронотоп коммуникативной деятельности (ХКД) представляет собой сложный социально-психологический феномен, который конструируется личностью в результате ее реальной и виртуальной коммуникации и взаимодействия в измерении будничной и незаурядной реальности с другой, что разворачивается во времени и ценностно-смысловом континууме бытия. Обоснованы теоретико-методологические и методические основы диагностики ХКД у дошкольников с задержкой психического развития (ЗПР). Раскрыто содержание таких принципов диагностической деятельности практического психолога в процессе изучения ХКД у детей с ЗПР. Акцентировано внимание на основных признаках системы ХКД у дошкольников с ЗПР. Представлены методики системы диагностики ХКД. Указано, что разработанное учебно-методическое обеспечение системы психодиагностики ХКД у детей с ЗПР, обоснованные принципы и психодиагностические методики призваны способствовать совершенствованию существующего инструментария диагностического направления профессиональной деятельности практических психологов.The author proposes to use in special psychology a concept of "a chronotop”. Definitely "a chronotop” of the communicative activity is a complex socio-psychological phenomenon. It is formed by a personality in a process of real and virtual communication and interaction in an ordinary sphere and not ordinary reality with the Other (adult or child of the same age) in a society, the Other in culture (an adult, a child of the same age or a character of animation) and personalized Other (a favorite toy, an imaginary companion etc.) which is unfolding at the time and value-semantic continuum of the objective reality. Theoretically it was justified and analyzed principles and methods of the diagnostics a chronotop of the communicative activity of children of preschool age with different stage of mental and physical disabilities: the unity of methodology and diagnostics; systemic and structural-dynamic integrity; subject-subject relations; development; synthesis of nomotetichal and ideographical approaches during the diagnostics; priority of humanitarian psychological above natural scientific orientation. The methods and systems of diagnostics of a chronotop of the communicative activity of preschool children with different stages of mental and physical disabilities were chosen. Were indicated contents of parameters of diagnostics of a chronotop of the communicative activity: the spatial parameter of communication and interaction with an adult and children the same age; the spatial parameter of the communicative activity with favorite toy, an imaginary companion, a character of animation; understanding of time response of the communicative activities; value-semantic.
  Повний текст PDF - 289.886 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Омельченко І.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Омельченко І. Система діагностики хронотопу комунікативної діяльності у дошкільників із затримкою психічного розвитку / І. Омельченко // Особлива дитина: навчання і виховання. - 2014. - № 3. - С. 41-49. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/DLog_2014_3_7.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського