Бази даних


Наукова періодика України - результати пошуку


Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Повнотекстовий пошук
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (2)Автореферати дисертацій (2)Реферативна база даних (7)
Список видань за алфавітом назв:
A  B  C  D  E  F  G  H  I  J  L  M  N  O  P  R  S  T  U  V  W  
А  Б  В  Г  Ґ  Д  Е  Є  Ж  З  И  І  К  Л  М  Н  О  П  Р  С  Т  У  Ф  Х  Ц  Ч  Ш  Щ  Э  Ю  Я  

Авторський покажчик    Покажчик назв публікацій



Пошуковий запит: (<.>A=Джума Л$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 5
Представлено документи з 1 до 5
1.

Джума Л. Н. 
Совершенствование модели информационного обеспечения интеллектуальной обучающей системы "Диспетчер Tower" [Електронний ресурс] / Л. Н. Джума, О. Н. Пилипёнок // Наукові записки Українського науково-дослідного інституту зв'язку. - 2014. - № 5. - С. 48-57. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nzundiz_2014_5_9
Обоснована необходимость усовершенствования модели информационного обеспечения прототипа интеллектуальной обучающей системы "Диспетчер Tower". Проанализированы общие требования к содержанию и структуре информационного обеспечения, а также определены подходы к его разработке. Получена схема взаимодействия диспетчера Tower с различными структурными подразделениями. Представлена модель информационных потоков реального рабочего места диспетчера Tower. Предложена усовершенствованная модель информационного обеспечения интеллектуальной обучающей системы "Диспетчер Tower".
Попередній перегляд:   Завантажити - 682.973 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
2.

Джума Л. Н. 
Интеллектуальная обучающая система как средство повышения эффективности процессов управления воздушным движением [Електронний ресурс] / Л. Н. Джума, В. Н. Неделько, О. Н. Пилипёнок, В. Д. Хох // Наукові записки Українського науково-дослідного інституту зв'язку. - 2015. - № 6. - С. 49-55. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nzundiz_2015_6_10
Обоснована необходимость разработки интеллектуальной обучающей системы (ИОС) "Диспетчер Tower". Представлен обзор зарубежных и отечественных ученых, занимающихся вопросами автоматизации практической подготовки и профессиональной деятельности авиадиспетчеров и других специалистов. Предложена клиент-серверная архитектура ИОС "Диспетчер Tower". Описаны режимы работы ИОС, их программная реализация и тестирование.
Попередній перегляд:   Завантажити - 1.626 Mb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
3.

Джума Л. Н. 
Моделирование потока воздушных судов в зоне ответственности диспетчера Tower [Електронний ресурс] / Л. Н. Джума, О. Н. Пилипёнок // Наукові записки Українського науково-дослідного інституту зв'язку. - 2015. - № 5. - С. 93-97. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nzundiz_2015_5_15
Обоснована необходимость моделирования потока воздушных судов (ВС) в зоне ответственности диспетчера Tower, представляющей собой систему массового обслуживания. Определен метод, приемлемый для моделирования. Аппроксимированы эмпирические распределения различных параметров потока ВС непрерывным и дискретным законам распределения. Получена таблица результатов моделирования.
Попередній перегляд:   Завантажити - 1.512 Mb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
4.

Джума Л. М. 
Метод вилучення знань про професійну діяльність диспетчера аеродромної диспетчерської вишки з використанням комбінованого метода хронометражу [Електронний ресурс] / Л. М. Джума, О. М. Дмітрієв, О. С. Лавриненко, М. Ю. Сорока // Наука і техніка Повітряних Сил Збройних Сил України. - 2021. - № 3. - С. 48-58. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nitps_2021_3_8
Увагу зосереджено на декомпозиції процесу прийняття рішень диспетчером аеродромної диспетчерської вишки й детальному виявленні більш розширеного переліку технологічних операцій, необхідного й достатнього для реалізації еталонної моделі суб'єкта навчання інтелектуальної навчальної системи "Диспетчер Tower". Реалізація даної моделі стає можливою завдяки обгрунтованому поєднанню різних методів, що дозволяє розвивати (удосконалити) існуючі методи видобування знань про предметну область. Запропоновано підхід з використанням так званого комбінованого методу хронометражу, наведено результати його застосування.
Попередній перегляд:   Завантажити - 1.163 Mb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
5.

Джума Л. М. 
Метод формування еталонної моделі суб'єкта навчання інтелектуальної навчальної системи "Диспетчер Tower" [Електронний ресурс] / Л. М. Джума, О. М. Дмітрієв, О. С. Лавриненко, М. Ю. Сорока // Авіаційно-космічна техніка і технологія. - 2021. - № 4. - С. 87–96. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/aktit_2021_4_14
Стрімкий розвиток інформаційних технологій істотно впливає на всі сфери діяльності людини, а за умови впровадження їх в підготовку авіаційних фахівців виникає можливість перенесення акценту на самостійну роботу суб'єкта навчання. Інтелектуальна навчальна система (ІНС) "Диспетчер Tower", розробка якої ведеться на кафедрі інформаційних технологій Льотної академії Національного авіаційного університету, націлена забезпечити таку можливість при підготовці диспетчера аеродромної диспетчерської вишки. Для того, щоб система відповідала сучасним вимогам до подібних ІНС, вона повинна підтримувати користувача на етапі навчання та визначати рівень його знань на етапі контролю. Реалізація таких функцій стає можливою при впровадженні в систему поточної та еталонної моделей (ЕМ) суб'єкта навчання (студента). ЕМ у процесі функціонування системи тісно взаємодіє з поточною моделлю, тим самим забезпечуючи фіксування помилок, допущених ним. На підставі помилок інтелектуальна система формує індивідуальну траєкторію підготовки суб'єкта навчання. Реалізація ЕМ, що є одним із основних завдань розробки вище згадуваної системи, стає можливою завдяки використанню запропонованого методу формування ЕМ суб'єкта навчання, розгляд якого наведено. Запропонований метод складається з декількох етапів, кожен з яких своєю чергою є систематизованою сукупністю модифікованих (із урахуванням особливостей предметної області) відомих методів. Метод надає можливість отримати такі складові ЕМ суб'єкта навчання як перелік технологічних операцій, правильність виконання яких повинна контролюватися з точки зору якісних і кількісних показників; порядок (алгоритм) виконання технологічних операцій залежно від ситуації, яка визначається повітряною та наземною обстановкою, льотно-технічними характеристиками повітряного судна, погодними умовами і т.ін.; модель циркуляції інформаційних потоків на робочому місці даного фахівця, а також референсні значення часу, що витрачається на кожну технологічну операцію, щоб забезпечити можливість об'єктивного автоматичного оцінювання операторської діяльності суб'єкта навчання.
Попередній перегляд:   Завантажити - 787.713 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
 
Відділ наукової організації електронних інформаційних ресурсів
Пам`ятка користувача

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського