Книжкові видання та компакт-диски Журнали та продовжувані видання Автореферати дисертацій Реферативна база даних Наукова періодика України Тематичний навігатор Авторитетний файл імен осіб
|
Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер "Mozilla Firefox" |
|
|
Повнотекстовий пошук
Пошуковий запит: (<.>A=Osetskyi V$<.>) |
Загальна кількість знайдених документів : 11
Представлено документи з 1 до 11
|
1. |
Yemelianenko L. М. Institutional imperatives of the expansion of the fiscal space of Ukraine in the process of European integration [Електронний ресурс] / L. М. Yemelianenko, V. L. Osetskyi, D. V. Osetska // Науковий вісник Полісся. - 2017. - № 4(1). - С. 72-78. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/nvp_2017_4(1)__13 Обгрунтовано, що формування та розширення фіскального простору України варто досліджувати крізь призму інституціональної економічної теорії. В центрі уваги даної теорії знаходяться інституції, що забезпечують еволюцію державних фінансів на основі норм, правил, законів і порядків та інститути, які формують точки розширення фіскального простору, що довели свою ефективність в ЄС.
| 2. |
Osetskyi V. Discouraging Shockwaves under Simulated Green Shoots Among Developed Countries [Електронний ресурс] / V. Osetskyi, I. Kalinkova // Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Економіка. - 2013. - Вип. 11. - С. 63-68. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VKNU_Ekon_2013_11_14
| 3. |
Bazylevych V. Conformity of higher education with requirements of "Digital Natives" [Електронний ресурс] / V. Bazylevych, V. Osetskyi, I. Tatomur // Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Економіка. - 2019. - Вип. 1. - С. 6-13. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VKNU_Ekon_2019_1_3
| 4. |
Novikova I. E. Strategic Approaches to Activating Academic Entrepreneurship in Modern Mega-Universities: Prospects for Ukraine [Електронний ресурс] / I. E. Novikova, O. I. Zhylinska, V. L. Osetskyi, O. R. Bediukh // Наука та інновації. - 2020. - Т. 16, № 6. - С. 3-17. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/scinn_2020_16_6_3
| 5. |
Yegorov I. Yu. Economic Instruments of Strategic Household Waste Management [Електронний ресурс] / I. Yu. Yegorov, Yu. V. Kotlyarevskyy, V. M. Mar-Chenko, V. L. Osetskyi, E. Daker // Science and innovation. - 2022. - Vol. 18, № 6. - С. 17-29. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/scinsinna_2022_18_6_4
| 6. |
Marchenko V. Creating incentives for managing construction waste generated during the war [Електронний ресурс] / V. Marchenko, V. Osetskyi, A. Hrechko, B. Dergaliuk, O. Kavtysh, V. Shutyuk // Eastern-European journal of enterprise technologies. - 2022. - № 5(13). - С. 32-42. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vejpte_2022_5(13)__5
| 7. |
Marchenko V. Construction of models for managing military waste generated under the conditions of war [Електронний ресурс] / V. Marchenko, A. Hrechko, O. Korohodova, N. Kuzminska, V. Osetskyi, V. Shutyuk, E. Danilova // Eastern-European journal of enterprise technologies. - 2022. - № 6(13). - С. 6–19. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vejpte_2022_6(13)__3
| 8. |
Elrabaya D. Determining the comprehensive household waste management tariffs considering the environmental component and the secondary resources value [Електронний ресурс] / D. Elrabaya, V. Marchenko, V. Osetskyi // Академічний огляд. - 2023. - № 1. - С. 123-136. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ao_2023_1_10
| 9. |
Petrunia Yu. Ecologization of market behavior of consumers and management business strategies [Електронний ресурс] / Yu. Petrunia, V. Petrunia, R. Oleksiienko, V. Shvets, V. Osetskyi // Naukovyi visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu. - 2022. - № 5. - С. 142-147. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvngu_2022_5_22 Purpose. To build a theoretical model for ecologization of market behavior of consumers in modern economic conditions and to determine the main types of strategic reaction of enterprises to the ecological factor of business environment. Methodology. Methods of scientific generalization were applied to formulate the conclusions of research, analysis and synthesis - to determine, in particular, the structure of ecological needs and interests. Statistical and graphical analysis showed dynamics of the market of ecological goods and consumers preferences. The comparison method was used for characterizing the strategical approaches to understanding the processes of market ecologization, the ecological marketing peculiarities. Findings. Components of the process of ecologization of consumers' behavior (needs for security; needs for ecological safety; ecological interests; ecologization of the market demand) are consistently identified and substantiated. Structure of needs for ecological safety and their influence are defined (providing the reproduction of natural resources; safe natural environment; safe goods). The first two groups of needs form interests in ecological conditions of management, the third one - in ecological properties of goods. Factors of ecological interests were divided into two groups - endogenous and exogenous. Two possible strategic management approaches (adaptive and expansionary) to respond to the ecologization of consumers' behavior are highlighted. Peculiarities of positioning, segmentation, communication and pricing policy of enterprises focused on the business use of trend of ecologization of market behavior of consumers are considered. Originality. A theoretical model for ecologization of market behavior of consumers in modern conditions was created on the basis of using the system approach. There was given further development to definition of such concepts as: needs for ecological safety; ecological interests of market agents-consumers; ecologization of demand; ecological goods. Definitions of factors influencing the consumers' interests in ecological properties of goods were improved due to their dividing into endogenous and exogenous groups with further structuring. Two possible practical strategic management approaches (adaptive and expansionary) to reacting to ecologization of demand were substantiated. Peculiarities of components of ecological marketing were determined. Practical value. Results of the research can be used by managers for raising the level of analytical work as to taking into account the ecological component of business environment, consumers behavior and improvement of marketing strategies of enterprises.
| 10. |
Shestack Y. Devising a comprehensive method to manage digital competencies [Електронний ресурс] / Y. Shestack, Y. Biliavska, V. Osetskyi, N. Mykytenko, Y. Umantsiv // Eastern-European journal of enterprise technologies. - 2023. - № 3(13). - С. 86–97. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vejpte_2023_3(13)__10
| 11. |
Osetskyi V. Ensuring the competitiveness and financial stability of transport and logistics companies in the conditions of Russian-Ukrainian war [Електронний ресурс] / V. Osetskyi, V. Klymenko, G. Lozova, Yu. Umantsiv // Академічний огляд. - 2023. - № 2. - С. 25-47. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ao_2023_2_3
|
|
|