Бази даних


Наукова періодика України - результати пошуку


Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Повнотекстовий пошук
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (2)
Список видань за алфавітом назв:
A  B  C  D  E  F  G  H  I  J  L  M  N  O  P  R  S  T  U  V  W  
А  Б  В  Г  Ґ  Д  Е  Є  Ж  З  И  І  К  Л  М  Н  О  П  Р  С  Т  У  Ф  Х  Ц  Ч  Ш  Щ  Э  Ю  Я  

Авторський покажчик    Покажчик назв публікацій



Пошуковий запит: (<.>A=Moskvichenko I$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 7
Представлено документи з 1 до 7
1.

Kurudzhi Yu. 
Method of finding equilibrium solutions for duopoly of supply chains taking into account the innovation activity of enterprises [Електронний ресурс] / Yu. Kurudzhi, I. Moskvichenko, M. Postan // Восточно-Европейский журнал передовых технологий. - 2017. - № 3(4). - С. 25-30. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vejpte_2017_3(4)__5
Розроблено і проаналізовано економіко-математичну модель дуополії промислових підприємств-виробників продукції з урахуванням інноваційної діяльності за умов реальної асиметрії підприємств. Припускається, що функція попиту є лінійною, а витрати на виробництво продукції залежать від обсягів інвестицій у інноваційну активність. Знайдено рівноважні рішення дуополії по Курно і Стекельбергу.
Попередній перегляд:   Завантажити - 197.924 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
2.

Moskvichenko I. 
Price formation of liquefied natural gas market [Електронний ресурс] / I. Moskvichenko, V. Kobzaruk // Економічні інновації. - 2012. - Вип. 50. - С. 256-265. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ecinn_2012_50_30
Попередній перегляд:   Завантажити - 598.163 Kb    Зміст випуску     Цитування
3.

Kurudzhy Y. 
Building a model of supply chains duopoly taking into account the marketing and innovative activities of manufacturing enterprises [Електронний ресурс] / Y. Kurudzhy, I. Mayorova, I. Moskvichenko // Eastern-European journal of enterprise technologies. - 2022. - № 2(3). - С. 15-21. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vejpte_2022_2(3)__4
This paper reports the construction and analysis of the economic and mathematical model of the duopoly of supply chains, based on the model of optimization of plans for the release and delivery of multi-range articles, taking into consideration the marketing and innovative activities of industrial enterprises. Demand for goods is supposed to be an increasing function of advertising costs. In this case, marketing investments affect only the base selling prices of articles and do not affect competitive discounts. The explicit form of this dependence can be established as a result of marketing research. It is also assumed that investments in innovative technological projects could reduce industrial costs; production costs are decreasing functions of the size of the investment. It is believed that the demand function is linearly dependent on the total volume of output produced. The criterion of optimality for supply chains is the maximum of the total profit received from the sale and delivery of finished products to points of consumption, taking into consideration the costs of production and advertising. As a result of this study, equilibrium solutions of the duopoly according to Cournot and Stackelberg were found. That has made it possible to determine the optimal values of product volumes for output, the size of investment investments, as well as product advertising costs. The model helped study the impact of investment deductions and advertising costs on the acquisition of competitive advantages by manufacturing enterprises. A numerical illustration of the results obtained is given. The proposed approach could be used to build and analyze dynamic optimization models taking into consideration the innovation and marketing activities of enterprises, as well as to study other market structures.
Попередній перегляд:   Завантажити - 521.098 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
4.

Postan M. Ya. 
Two-phase multi-nomenclature production/storage model with random input [Електронний ресурс] / M. Ya. Postan, S. N. Dashkovskiy, I. M. Moskvichenko // Розвиток транспорту. - 2022. - Вип. 3. - С. 59-68. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/transdevel_2022_3_7
Попередній перегляд:   Завантажити - 510.301 Kb    Зміст випуску     Цитування
5.

Shevchenko M. 
Management decisions in enterprise management: stability issues, digitalization challenges [Електронний ресурс] / M. Shevchenko, S. Dudnyk, I. Moskvichenko // Інвестиції: практика та досвід. - 2023. - № 15. - С. 74-80.
    Зміст випуску

Повний текст публікації буде доступним після 15.08.2025 р., через 326 днів

6.

Moskvichenko I. 
Transformation of domestic management under new development conditions: stable decisions and variability сonversion [Електронний ресурс] / I. Moskvichenko, L. Krysyuk, T. Kulinich // Інвестиції: практика та досвід. - 2023. - № 16. - С. 58-64.
    Зміст випуску

Повний текст публікації буде доступним після 01.09.2025 р., через 343 днів

7.

Holovachko V. 
Digital innovations in Ukraine's fiscal policy: promoting sustainable economic development [Електронний ресурс] / V. Holovachko, I. Moskvichenko, V. Baryshnikova. // Ефективна економіка. - 2023. - № 9. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/efek_2023_9_39
Попередній перегляд:   Завантажити - 396.045 Kb    Зміст випуску     Цитування
 
Відділ наукової організації електронних інформаційних ресурсів
Пам`ятка користувача

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського