Бази даних


Наукова періодика України - результати пошуку


Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Повнотекстовий пошук
 Знайдено в інших БД:Журнали та продовжувані видання (2)Реферативна база даних (7)
Список видань за алфавітом назв:
A  B  C  D  E  F  G  H  I  J  L  M  N  O  P  R  S  T  U  V  W  
А  Б  В  Г  Ґ  Д  Е  Є  Ж  З  И  І  К  Л  М  Н  О  П  Р  С  Т  У  Ф  Х  Ц  Ч  Ш  Щ  Э  Ю  Я  

Авторський покажчик    Покажчик назв публікацій



Пошуковий запит: (<.>A=Krykavskyy Y$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 13
Представлено документи з 1 до 13
1.

Krykavskyy Ye. 
GPS in the formation of ecological consciousness of customer [Електронний ресурс] / Ye. Krykavskyy // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". Логістика. - 2015. - № 833. - С. 36-41. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VNULPL_2015_833_8
Встановлено можливості використання методу АНР як інструменту стандартизації відбору маршруту перевезення, що є особливо важливим для комерційного транспорту, оскільки на постачальників впливають виробники, які вимагають від перевізників екологічної свідомості. Обгрунтовано використання системи GPS для формування екологічної свідомості користувачів і вибору відповідального сценарію поведінки під час вибору маршруту перевезення.
Попередній перегляд:   Завантажити - 136.647 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
2.

Krykavskyy Ye. 
The principle of the extended responsibility in the formation of multimodal transportation attractiveness [Електронний ресурс] / Ye. Krykavskyy, V. Falovych // Економічний часопис-ХХІ. - 2016. - № 159. - С. 67-71. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ecchado_2016_159_15
Попередній перегляд:   Завантажити - 121.779 Kb    Зміст випуску     Цитування
3.

Krykavskyy Y. 
Logistics security in the system of countries national security [Електронний ресурс] / Y. Krykavskyy, N. Hlynskyy, N. Fihun // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". Логістика. - 2016. - № 848. - С. 31-36. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VNULPL_2016_848_7
Досліджено розбудову теоретичних засад національної безпеки в Україні. Відзначено істотне зростання за сучасних умов зростання зацікавленості цієї проблематики у різних її вимірах: енергетичній, логістичній, військовій. Виявлено, що одним із ключових аспектів у формуванні національної безпеки останніми роками поступово стає питання формування критичної логістичної інфраструктури. Обгрунтовано службовий характер критичної логістичної інфраструктури, який відображається у низці її особливостей, серед яких найвагомішими є її іммобільність, відсутність можливості для самовідтворення, велика затратність та обмежені можливості до переорієнтування.
Попередній перегляд:   Завантажити - 287.963 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
4.

Krykavskyy Y. 
The Macro-Logistics Concept on the Natural Gas market in Ukraine: Implementation [Електронний ресурс] / Y. Krykavskyy, O. Kostyuk // Economics, entrepreneurship, management. - 2016. - Vol. 3, Num. 2. - С. 89-94. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/EEM_2016_3_2_15
The problem of introducing market relations into the natural gas market in Ukraine is modified. Studies of natural gas market of Ukraine as a macro-logistics complex system based on the implementation of the logistics concept are offered. The necessity of optimization of reserving natural gas in underground gas storages. The directions of modernizing the system of pricing for services on the natural gas market in Ukraine are explained, through the transformation of conditional permanent costs, primarily costs of creation and maintenance of technological gas reserves into variable costs of the gas market subjects.
Попередній перегляд:   Завантажити - 94.37 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
5.

Stets O. 
Еffectiveness of Innovative Value-Oriented Marketing Solutions on Dairy Market [Електронний ресурс] / O. Stets, Ye. Krykavskyy // Economics, entrepreneurship, management. - 2017. - Vol. 4, Num. 1. - С. 25-32. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/EEM_2017_4_1_5
It has been found that optimum distribution of incomes has undergone certain transformational changes in current market conditions. Thus, internationally, the largest share of income (60 %) is the salary, while in Ukraine it makes only up to 35 % of the total income. Other 65 % comes from other sources. The purchasing power of the population is an important factor. In general, it has been proved (based on the average salary) that Ukrainians spend more than 50 % of their income on food. Main suppliers and brands operating on the Ukrainian dairy products market (Molokiya, Yagotynske, Bila Linia, Voloshkove Pole, Slovianochka, Activia, Prostokvashino, Galychyna) have been assessed under such criteria as target audience, consumption purpose and product value. It has been established that there is a segment of premium goods consumers on the milk market who are ready to pay more for high quality products. The expediency of introducing non-traditional methods of competition on the fast moving consumer goods markets has been substantiated. The most common example of such market is the market of dairy products, which are reasonably priced and have high level of nutrients, ensuring proper, normalized human diet. The effectiveness of implementing innovative solutions to the marketing-mix development has been identified, the solutions focusing on such human values as natural and healthy food, environmentally friendly attitude (Fresh Milk technology, Pure-Pak Sense Aseptic packing). It has been established that due to active use and modification of traditional marketing tools, Ternopil Dairy Factory PJSC (Molokiya) showed impressive results as for the market share and geographic coverage of the market. The basis of these decisions was valueoriented approach, i.e. focusing marketing activities not only on the product and the customer, but also on the traditional human values that are often not directly related to any goods or consumers. These are the following three topical areas: in the product policy - creation and/or modification of the products included in the healthy food diet with maximum preservation of natural properties; in the distribution policy - dramatic shortening of the production-consumption cycle, resulting in a very slight loss of natural properties, thus, radical reduction of the requirements for protective functions of packaging; in the distribution policy - maximum convenience of dairy products complete use and packaging recycling.
Попередній перегляд:   Завантажити - 163.489 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
6.

Krykavskyy Ye. 
Formalization of the process of the strategic adaptation of the manufacturing company to integration of complex-technical systems in the supply chain [Електронний ресурс] / Ye. Krykavskyy, Yu. Savchenko // Technology audit and production reserves. - 2018. - № 1(4). - С. 56-64. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Tatrv_2018_1(4)__11
Попередній перегляд:   Завантажити - 327.703 Kb    Зміст випуску     Цитування
7.

Krykavskyy Y. 
The dependence of China belt and road initiative efficiency to the level of logistics infrastructure development [Електронний ресурс] / Y. Krykavskyy, N. Fihun, S. Nycz-Wojtan // Economics, entrepreneurship, management. - 2019. - Vol. 6, Num. 2. - С. 32-40. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/EEM_2019_6_2_6
The article analyzes the peculiarities of the impact of logistics infrastructure on the effectiveness of project implementation. The role of LPI as an indicator of infrastructure development, investment opportunities and its peculiarities are highlighted. The regional peculiarity of logistics development with the help of LPI is outlined. Abilities for Belt and Road initiative where analyzed and emphasized the status of logistics practice in the Asian countries, which are involved into the project. Analyzed the peculiarities of formation of international and domestic LPI, their differences in creation, as well as factors considered for statistics bases. Key opportunities for the development of the BRI project and the prerequisites for its creation have been identified. Distinguished input and output indicators of the LPI in to the two types: areas for policy regulations (inputs) and service delivery performance outcomes. Formed the basic factors which need to be taken into consideration during the decision making for investments into the logistics infrastructure of BRI project. Infrastructural improvements that have already been implemented or are being finalized were highlighted. The key risk factors in project implementation are highlighted, with opportunities to consider and offset their impact on the final implementation of the project.The article analyzes the peculiarities of the impact of logistics infrastructure on the effectiveness of project implementation. The role of LPI as an indicator of infrastructure development, investment opportunities and its peculiarities are highlighted. The regional peculiarity of logistics development with the help of LPI is outlined. Abilities for Belt and Road initiative where analyzed and emphasized the status of logistics practice in the Asian countries, which are involved into the project. Analyzed the peculiarities of formation of international and domestic LPI, their differences in creation, as well as factors considered for statistics bases. Key opportunities for the development of the BRI project and the prerequisites for its creation have been identified. Distinguished input and output indicators of the LPI in to the two types: areas for policy regulations (inputs) and service delivery performance outcomes. Formed the basic factors which need to be taken into consideration during the decision making for investments into the logistics infrastructure of BRI project. Infrastructural improvements that have already been implemented or are being finalized were highlighted. The key risk factors in project implementation are highlighted, with opportunities to consider and offset their impact on the final implementation of the project.
Попередній перегляд:   Завантажити - 2.181 Mb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
8.

Krykavskyy Ye. 
Komunikacje marketingowe a integracja serwisu logistycznego przedsiębiorstw w sferze zaoszczędzania potoków energetycznych [Електронний ресурс] / Ye. Krykavskyy, S. Kasian // Економічний часопис Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. - 2019. - № 2. - С. 57-65. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/echcenu_2019_2_10
Попередній перегляд:   Завантажити - 562.074 Kb    Зміст випуску     Цитування
9.

Krykavskyy Ye. 
XIII International Scientific and Practical Conference "Marketing and logistics in the system of management" at Lviv Polytechnic National University [Електронний ресурс] / Ye. Krykavskyy, N. Hayvanovych // Intellectualization of logistics and supply chain management. - 2020. - № 3. - С. 106-108. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ilschm_2020_3_12
Попередній перегляд:   Завантажити - 36.942 Kb    Зміст випуску     Цитування
10.

Krykavskyy Ye. 
Innovations in Management of the Complementary Development of the Territories Adjusted to the River Cargo Transportation [Електронний ресурс] / Ye. Krykavskyy, O. Prokopenko, O. Shandrivska, N. Vasyltsiv, S. Nycz-Wojtan // Marketing and management of innovations. - 2020. - № 3. - С. 257-275. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mimi_2020_3_21
Попередній перегляд:   Завантажити - 602.029 Kb    Зміст випуску     Цитування
11.

Krykavskyy Y. 
Defining supply chain resilience during wartime [Електронний ресурс] / Y. Krykavskyy, N. Chornopyska, O. Dovhun, N. Hayvanovych, S. Leonova // Eastern-European journal of enterprise technologies. - 2023. - № 1(13). - С. 32–46. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vejpte_2023_1(13)__5
Попередній перегляд:   Завантажити - 1.596 Mb    Зміст випуску     Цитування
12.

Binda J. 
The influence of emergencies on changing the behavior of households regarding the formation of stocks [Електронний ресурс] / J. Binda, Y. Krykavskyy, I. Petryk, N. Shynkarenko // Фінансово-кредитна діяльність: проблеми теорії та практики. - 2022. - № 4. - С. 335-345. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Fkd_2022_4_31
Світова економіка зазнала значних змін у 2020 р., коли пандемія Covid-19 поширилася світом дуже швидкими темпами. Глобальна пандемія вплинула на поведінку економік держав у цілому, а також на поведінку бізнес-сектора та окремих домогосподарств. Мета роботи - представлення та дослідження проблем, пов'язаних із впливом надзвичайних ситуацій (пандемій) на зміну поведінки домогосподарств щодо формування та підтримки запасів споживчих товарів. Дослідження базується на теоретичному аналізі наукової літератури про запаси продовольства під час надзвичайних ситуацій, таких, як пандемія Covid-19, статистичному аналізі та опитуваннях. Дослідження поведінки домогосподарств щодо накопичення продуктів харчування під час пандемії виявило ознаки суперечності. Оцінено напрямок типової (стандартної) поведінки домогосподарств у кризових ситуаціях і запропоновано перспективні випереджувальні дії органів державної влади щодо створення страхових резервів із метою зниження ризику вичерпання товарних резервів у населення, підприємств. Доведено трансформацію споживчої поведінки всіх представників суспільства у зв'язку з підтриманням запасів споживчих товарів напередодні надзвичайних ситуацій. Зроблено висновки, що виникнення та тривале існування надзвичайного стану (пандемії) суттєво впливає на поведінку домогосподарств і формує зміни, які мають залишковий характер у разі повернення до нормальних ситуацій; існує залежність між раціональною та нераціональною поведінкою домогосподарств в умовах пандемії; різна поведінка державних органів, підприємств і домогосподарств щодо мотивації формування запасів та їхнього змісту; поведінка домогосподарств щодо накопичення запасів під час пандемії є результатом компромісу між раціональною та поведінковою економікою.
Попередній перегляд:   Завантажити - 425.526 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
13.

Krykavskyy Y. 
Emotional surge as a motivator of personal brand development [Електронний ресурс] / Y. Krykavskyy, K. Kalynets, S. Nycz-Wojtan, I. Petecki // Фінансово-кредитна діяльність: проблеми теорії та практики. - 2023. - № 4. - С. 529-538. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Fkd_2023_4_41
Попередній перегляд:   Завантажити - 169.293 Kb    Зміст випуску     Цитування
 
Відділ наукової організації електронних інформаційних ресурсів
Пам`ятка користувача

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського