Повнотекстовий пошук
Пошуковий запит: (<.>A=Aleksishin A$<.>) |
Загальна кількість знайдених документів : 1
|
1. |
Aleksishin A. Improvement of the anti-collision method "Velocity Obstacle" by taking into consideration the dynamics of an operating vessel [Електронний ресурс] / A. Aleksishin, A. Vagushchenko, O. Vagushchenko, Y. Kalinichenko // Восточно-Европейский журнал передовых технологий. - 2019. - № 6(3). - С. 14-19. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vejpte_2019_6(3)__3 Запропоновано алгоритм урахування динаміки судна, що оперує, для методу попередження зіткнень "Velocity Obstacle". Цей алгоритм забезпечує основу для вибору спільних маневрів курсом і швидкістю з заданим початком для розходження з декількома "цілями" шляхом визначення методом перебору представницької множини допустимих варіантів маневру. Для застосування методу перебору виділяються діапазони зміни параметрів маневру (курсу та швидкості) і проводиться їх дискретизація з досить малим кроком. Для всіх пар дискретних значень зміни курсу та швидкості з урахуванням динаміки судна знаходиться траєкторія та тривалість маневру з визначенням на момент його закінчення місця судна і "цілей", а також встановлюється, чи буде він супроводжуватися перетином доменів небезпеки "цілей". Якщо немає пересічення жодного з таких доменів, то варіант маневру вважається допустимим. Отримана у разі перебору сукупність таких спільних змін курсу і швидкості утворює множину допустимих варіантів маневру. У разі знаходження цієї множини динаміка судна враховується спрощено. Вважається, що повороти виконуються з постійною кутовою швидкістю, зміну лінійної швидкості під час гальмування можна представити степеневим поліномом другого порядку, а зміни курсу та швидкості в спільному маневрі є незалежними. У "цілей" використовуються кругові домени небезпеки, центр яких зміщений від центру маси "цілі" в бік носа на 1/3 частину радіуса домену. В цей радіус внесена поправка на розміри "цілі" і судна, що оперує. Для перевірки отриманого алгоритму було складено програму на мові "Borland Delphi". Розрахунки по ній підтвердили працездатність алгоритму. Він надає можливість в реальному часі знаходити множину векторів швидкостей для розходження з урахуванням динаміки судна, що надає можливість підвищити точність прогнозу і безпеку маневрів. Використання у "цілей" зміщених, кругових доменів небезпеки надає можливість враховувати неоднакову ступінь ризику у разі пересічення їх курсу по носу і кормі.
|
|
|